Recursos de Biologia

El projecte Mitwelt és obra de Berta Peris i Estany, professora de ciències a l’ESO i a batxillerat. És Biòloga ambiental per la UAB i màster en Desenvolupament Regional i Conservació a la Hochschule für Nachhaltige Entwicklung, a Eberswalde (Alemanya).

El concepte Mitwelt, en alemany, contempla l’ésser humà com a part del medi ambient i com s’hi compromet.

Mitwelt ist ein deutscher Begriff, der besagt, dass man Teil der Umwelt ist und man sich in ihr engagiert.

Podeu trobar recursos i materials per cada nivell d’ESO i Batxillerat a més d’un apartat de Curiositats de l’entorn.

El projecte educatiu Biologia en Context, dissenyat i aplicat al llarg de diversos cursos per un grup de treball de professorat del CESIRE-CDEC, es presenta com una alternativa viable per a promoure en l’alumnat l’adquisició de coneixements i destreses amb l’ús de les noves tecnologies i la contextualització dels continguts, possibilitant així un treball competencial i diversificat.

El projecte Biologia en context s’està experimentant a les aules de batxillerat de Catalunya des del curs 2004-2005. El seu origen està en l’adaptació (des del CESIRE CDEC) al currículum del nostre país del projecte Salters-Nuffield Advanced Biology, elaborat per Centre Curricular de Ciències de la Universitat de York i el Centre de Projectes Curriculars Nuffield, una important iniciativa curricular per tal de desenvolupar un nou curs de Biologia per a l’etapa 16-18. Tanmateix, com a resultat de l’experimentació a les nostres aules, d’haver constituït la base de diferents cursos de formació de professorat així com de grups de treball, i la col·laboració d’un important nombre de professionals, el projecte original ha anat canviant progressivament.

Està dissenyat per afavorir un aprenentatge competencial de la biologia.

La Biologia en context de 1r de batxillerat consta de dues unitats:
1. Malalties genètiques
2. D’una cèl·lula a moltes

La Biologia de segon de batxillerat consta de tres unitats:
3. Corre per la teva vida
4. Immunitat, infecció i ciència forense