Assegura’t!

Assegura’t, còmic de prevenció de les violències masclistes

L’objectiu del còmic, editat pel Programa de Seguretat contra la Violència Masclista, és fer arribar un missatge preventiu als centres educatius perquè el jovent aprengui a detectar les situacions d’abús, control i manipulació vers les dones, clars indicadors de les primeres mostres de violència.

Aquesta guia està dirigida al professorat d’educació secundària per treballar amb alumnat de 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat (edat 14-18 anys) a partir del còmic Assegura’t!, editat pel Programa de Seguretat contra la Violència Masclista, que tracta la prevenció de violències masclistes específiques:

• Violència en l’àmbit de la parella
• Mutilació genital femenina
• Matrimonis forçats
• Violència en l’àmbit familiar
• Agressions sexuals

Objectius generals de la guia
• Fer visibles les especificitats, les causes i les conseqüències de les violències masclistes
contra les dones.
• Proporcionar eines d’anàlisi i comprensió de cada una de les violències descrites en el còmic.
• Facilitar la reflexió i el qüestionament personal de totes les persones a les quals va dirigit el
còmic (professorat i alumnat dels instituts de secundària).
• Sensibilitzar tant el professorat com l’alumnat sobre la importància de posicionar-se davant
de qualsevol tipus de violència, des del respecte i l’escolta activa, i sense jutjar ni culpabi-
litzar la noia que pateix l’acte violent.
• Desenvolupar pautes de prevenció i detecció precoç de determinades situacions de risc.
• Facilitar mecanismes d’autoprotecció i eines de seguretat.

Guia en PDF / Còmic en PDF