“Anem a la Barnahus”

Conte elaborat per les professionals de la unitat integrada Barmahus Tarragona amb la finalitat que infants i adolescents es familiaritzin amb el projecte Barnahus i es vinculin positivament amb els diferents professionals que hi intervenen. Inclou un seguit d’activitats que promouen la comunicació i la confiança en els infants.

La victimització sexual infantil és cada vegada més visible a la nostra societat, però encara cal més consciència i sensibilització sobre aquest tema per detectar i prevenir qualsevol cas i vetllar per la protecció dels infants i adolescents. Aquest conte l’han elaborat les professionals de la unitat integrada Barnahus de Tarragona, amb la finalitat de crear una eina de treball que doni veu als infants i adolescents perquè comuniquin les seves vivències i puguin ser escoltats.
El contingut s’adreça a infants d’entre tres i vuit anys, però també se’n pot adequar la lectura als adolescents amb diversitat funcional. Amb aquest conte, els infants i adolescents podran familiaritzar-se amb el projecte Barnahus i els diferents professionals dels àmbits de la infància i l’adolescència, la justícia, l’educació, la salut i els cossos de seguretat.

La lectura conjunta del text entre l’adult i l’infant o adolescent permetrà detectar casos o situacions compatibles amb la victimització sexual, per fer-ne la derivació corresponent a la unitat. També possibilitarà avaluar el servei, atès que afavoreix que els infants o adolescents interactuïn i es vinculin amb les professionals i s’adaptin a l’entrevista en un entorn de confort.