Un jardí a l’escola

El projecte Jardins de papallones és una proposta per ajudar a revertir el declivi de les papallones a Catalunya i afavorir la biodiversitat en zones urbanes i periurbanes, a través de la creació d’hàbitats favorables per a les papallones, el que anomenem jardins de papallones. Aquesta proposta s’acompanya d’un programa de seguiment de papallones i altres pol·linitzadors, de manera que contribuirà a millorar el coneixement d’aquests insectes en àrees antropitzades.

Els objectius del projecte són:

• Redreçar la tendència negativa de les papallones i altres pol·linitzadors en zones antropitzades i alhora millorar-ne la salut ambiental.

• Promoure les pràctiques per afavorir la biodiversitat entre la societat.

• Apropar la natura i el seu estudi a la població, inclosos els més petits, a través de mètodes científics assequibles.

• Estudiar la fauna de pol·linitzadors a les zones antropitzades.

• Millorar el coneixement de les interaccions entre papallona/pol·linitzador i planta.

• Calcular tendències de les espècies d’entorns antropitzats al llarg dels anys.

Actualment, estem duent a terme una prova pilot de Jardins de papallones a 37 centres educatius de la Xarxa d’Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, per tal d’afavorir la biodiversitat a les escoles a la vegada que s’aplica el mètode científic a l’aula.

El curs 2024-2025 el projecte estarà disponible a totes les escoles verdes amb un projecte educatiu propi elaborat entre MCNG i Escola Natura Corredor. Si teniu interès a participar-hi contacteu amb l’assessoria de la vostra escola verda.

Si no sou escola verda també podeu dur a terme aquest projecte a la vostra escola amb els materials que teniu disponibles a la web, tant els recursos adaptats com el contingut de la resta de la web. A l’hora de registrar el jardí a la web haureu de marcar la casella “Escolar” a la categoria “Àmbit del projecte”.

Més informació a la pàgina web jardinsdepapallones.org

Butterfly Monitoring Scheme a Catalunya (abreviat CBMS)