El cicle urbà de l’aigua

H2OEduK (Videojoc educatiu. Primària)

L’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA-CERCA) i el laboratori de Gràfics i Imatge (GILAB) de la Universitat de Girona (UdG) han creat un videojoc educatiu perquè els alumnes de primària coneguin el cicle urbà de l’aigua.

S’adreça a infants de 10 a 12 anys, amb l’objectiu d’educar-los sobre la importància de preservar els recursos hídrics i fomentar l’estalvi d’aigua. El videojoc, que es diu H2OEduK, ja s’ha provat a escoles de Girona i Barcelona i s’ofereix com un recurs gratuït per als centres de cara a aquest curs 2023-2024. Es tracta d’una tipologia de videojoc que es coneix amb el nom de ‘seriós’, un terme que s’utilitza per descriure aquells que, a més d’entretenir, també ensenyen i transmeten coneixements.

L’objectiu d’H2OEduK és apropar els coneixements científics i tecnològics sobre el cicle urbà de l’aigua a les escoles d’una manera senzilla i entenedora. I, alhora, conscienciar els nens i nenes sobre les accions quotidianes en l’ús de l’aigua i els impactes d’aquestes sobre els rius.

El 29 de novembre de 12:30h a 13:30h, des de l’ICRA  s’ofereix un seminari en línia per descobrir aquest nou recurs. Rebreu l’enllaç del seminari un cop us hàgiu registrat en el següent enllaç.