Guies temàtiques i models de projectes d’ApS ambientals

Des de l’Oficina Tècnica d’Educació i Promoció Ambiental han elaborat unes guies temàtiques i models de projectes d’ApS ambientals en temàtiques tan diverses com la preservació del medi natural, la biodiversitat, la prevenció de residus, la biodiversitat, la qualitat de l’aire i la prevenció de la contaminació acústica. El web recull 16 projectes d’ApS, que pretenen ser una guia de suport a docents i entitats. que poden ser replicats en altres municipis adaptant-ne el contingut al context local i citant-ne la font.

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina els processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumnat aprèn a treballar en necessitats reals de l’entorn i s’hi implica activament per millorar-lo. Els projectes d’aprenentatge servei són una eina molt valuosa d’educació ambiental doncs encoratgen l’alumnat a actuar sobre les necessitats ambientals i socials del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

L’objectiu d’un projecte d’APS de tipus ambiental va més enllà dels aprenentatges i la repercussió social pròpia de tot projecte d’APS, ja que es desenvolupen serveis compromesos amb l’entorn natural i, per tant, es produeix una clara repercussió sobre el medi. De manera general, els projectes d’APS ambientals tenen un impacte potencial sobre l’alumnat, l’entorn i la comunitat, ja que fomenten un pensament crític, es treballa sobre una transformació positiva directa sobre l’entorn. Aquests projectes combinen accions d’educació o comunicació ambiental dutes a terme per l’alumnat, que tenen una clara repercussió social sobre la comunitat i que van acompanyades d’accions d’intervenció directa sobre el medi, com ara accions de conservació i restauració del territori, etc.

Trobareu informació ampliada de tres projectes en els enllaços següents: