Programa Florence. Curs 2024-2025

El Departament d’Educació posarà en marxa el programa de millora de la competència matemàtica de l’alumnat de l’educació bàsica, el programa Florence. Una iniciativa que preveu la millora de la competència matemàtica a través de canvis en l’organització dels centres, especialment en l’ús de les hores de gestió autònoma, i a través d’actuacions adreçades als centres, al professorat i a l’alumnat.

Les diferents proves d’avaluació que s’han dut a terme —competències bàsiques de 6è de primària i de 4t d’ESO, i proves internacionals PISA— evidencien que l’alumnat català té dificultats d’aprenentatge en els problemes de connexions i reflexió, en deducció i raonament. Especialment en fraccions, percentatges, proporcions i geometria de l’espai.

• L’objectiu del programa és millorar les competències matemàtiques de l’alumnat català i s’oferirà als docents formació i guies didàctiques
  • El programa tindrà una durada de 3 anys, a partir del curs 2024-2025
  • Hi participaran 120 centres d’educació primària i 80 d’ESO, entre els quals es prioritzarà els d’especial complexitat que estiguin interessats a millorar els resultats en matemàtiques
  • Els centres participants incrementaran les hores de matemàtiques fent ús de les hores de gestió autònoma previstes en els nous currículums

Més informació en aquest enllaç.