Oralitat

Eines i recursos educatius per aprendre a parlar en públic

Recurs web per ajudar a desenvolupar la capacitat de comunicació oral de qualsevol persona, però en especial del professorat i alumnat de secundària, FP i universitat. La idea és fer professors més competents oralment, però també perquè puguin ajudar els seus alumnes a ser-ho.

Consisteix en dos cursos en línia més una caixa d’eines i una maleta d’experiències docents, tot en obert.

El primer curs consta de 12 vídeos de format curt en els quals es van desenvolupant les diferents claus del discurs oral per aprendre a parlar en públic, mentre que el segon consta de 4 vídeos i està enfocat a la presentació oral d’un treball escrit que, “pot resultar molt útil per fer a les tutories de preparació de la presentación oral del Treball de Recerca”. Cadascun dels vídeos del primer curs es complementa amb quatre exercicis, dos d’autoavaluació i dos més per fer a l’aula, amb els alumnes, mentre que el segon curs segueix incorporant els dos exercicis d’autoavaluació, però no els de l’aula.

El web disposa de dues seccions dedicades exclusivament a la docència: La Caixa d’Eines Docents i la Maleta d’Experiències. A la primera hi ha més vídeos relacionats amb la docència i l’oralitat (llegir en veu alta, preparar un debat a l’aula, l’entrevista amb les famílies…), mentre que a la segona són els docents els qui expliquen a altres docents diverses tècniques i activitats orals que duen a terme amb els seus alumnes i que els funcionen. Entre les que hi ha penjades són majoria les activitats proposades per docents de l’àmbit de llengua i literatura, però també n’hi ha algunes de l’àmbit científic i matemàtic.