Guia sobre canvi climàtic

El canvi climàtic és un fet comprovat a nivell internacional, tant a nivell científic com social. Una de les conseqüències del mateix és l’increment progressiu de situacions de temperatures extremes, tant de calor com de fred, en molts racons de la planeta. Aquesta circumstància, com és d’esperar, té conseqüències sobre la salut de la població.

Aquesta guia aborda les alteracions del clima relacionades amb el canvi climàtic, tractant d’apropar conceptes, reptes i possibles solucions a l’àmbit educatiu amb un enfocament d’educació en tecnologia i ciències ambientals dirigida per GISMAU (Grup de Recerca en Canvi Climàtic, Salut i medi Ambient Urbà) i amb l’autoria compartida amb Sera Huertas, Gema Alcañiz i Jesús de la Osa.

La guia didàctica sobre adaptació a la calor elaborada per professionals d’educació ambiental i dirigida a l’alumnat i a el professorat de Primària, ESO i Batxillerat.

Dirigida a professorat de Primària, ESO i Batxillerat sorgeix com a resultat de l’estudi ‘Evolució de les temperatures de definició d’onada de calor a Espanya com a indicador del procés d’adaptació a la calor en diferents escenaris de canvi climàtic’ ‘realitzat amb el suport de la Fundació Biodiversitat i coordinat per Cristina Linares i Julio Díaz, responsables de la Unitat de Referència en Canvi Climàtic, Salut i Medi Ambient de l’Escola Nacional de Sanitat de l’ISCIII.