EMPOCLIM

El projecte Empoclim busca oferir a les comunitats educatives una major implicació i participació activa en la investigació sobre 2 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS 7-Energia Neta i Assequible i 13-Acció Climàtica) mitjançant la creació i pilotatge d’assemblees escolars pel clima. Les assemblees són concebudes com a processos democràtics innovadors per aprendre, deliberar, prendre decisions informades i cercar solucions per a fer front al canvi climàtic i promoure la sostenibilitat local i regional, alhora que es documenta i avalua la seva influència en la sensibilització ambiental i el desenvolupament de competències en sostenibilitat.

En el marc d’aquest projecte s’han dissenyat diversos materials i recursos educatius que podeu consultar i descarregar des de la web del projecte:

• Guia Didàctica ODS7: Energia Neta i Assequible
  • Guia Didàctica ODS13: Acció Climàtica

Les Guies Didàctiques inclouen un conjunt de sessions i activitats (inclou fitxes i materials alumnat i docent) orientades a promoure la sensibilització ambiental i l’acció climàtica en l’alumnat de 3r i 4t d’Educació Secundària, i es poden utilitzar com a recursos educatius preparatoris a les assemblees.

Disponibles a: https://empoclim.cat/recursos-educatius/

• Guia Metodològica Assemblees Escolars pel Clima

La Guia Metodològica per a la creació d’assemblees escolars pel clima pretén facilitar l’organització de les assemblees als centres educatius. Inclou els elements i característiques principals d’una assemblea climàtica, així com els passos clau, agents implicats, les fases i eines i tècniques participatives per al seu desenvolupament.

En el cas que algun centre estigués interessat en provar i validar aquests recursos i organitzar una assemblea escolar pel clima al vostre centre durant el curs 2022/23, es podrien posar en contacte amb nosaltres responent a aquest correu electrònic o bé escrivint a hola@empoclim.cat. Estarem encantades de poder assessorar i ajudar en l’organització d’aquesta activitat orientada a promoure la implicació de les més joves en l’acció climàtica i la sostenibilitat.

A la nostra pàgina web www.empoclim.cat podeu conèixer més sobre el projecte i futures edicions, i a seguir-nos al Twitter per estar informats/des de totes les novetats i activitats del projecte https://twitter.com/empoclim