A la meva ment

UNICEF ha publicat l’informe A la meva ment. Com els adolescents experimenten i perceben la salut mental a tot el món, amb motiu del Dia de l’Acció per la Salut Mental. Aquest document complementa l’Estat Mundial de la Infància 2021 dedicat a la salut mental.

L’informe, elaborat a partir de sessions de treball amb nens, nenes i adolescents d’entre 10 i 19 anys de 13 països, recull què els preocupa, com aborden els reptes emocionals, com influeixen –per bé i per mal- la família, les amistats, el professorat i el context en el què viuen, i ratifica que l’estigma els dissuadeix de buscar ajuda. La conclusió és que els infants i adolescents demanen més suport a les famílies i als docents.

Per aquesta raó, UNICEF recomana escoltar-los sense minimitzar el seu dolor, ajudar les famílies i les persones que en tenen cura i garantir que les escoles donin suport a la salut mental perquè els infants i adolescents s’hi trobin segurs i connectats.

D’altra banda, UNICEF Espanya ha promogut un diàleg entre adolescents i la psicòloga i divulgadora Patricia Ramírez (‘Patri Psicóloga’), on els nois i noies tracten dels temes de l’informe i contesten preguntes del pilot Marc Màrquez, la nedadora Ona Carbonell i la jugadora de bàdminton Carolina Marín.