El recorregut cap a la llum

Itinerari  i scape room al complex hidroelèctric de Talarn

Nivell

Cicle superior d’Educació Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

Durada

Un mati sencer (3 hores aproximadament)

Àrea/ Matèria

Ciències Socials, Tecnologia

Objectius
  • Descriure les diferents fases de la producció d’electricitat en una central hidroelèctrica
  • Analitzar els impactes socials, econòmics i paisatgístics que va suposar les obres de les centrals hidroelèctriques al Pallars
  • Conscienciar l’alumnat de la necessitat d’estalvi energètic
  • Analitzar l’Exposició El Pallars il·lumina Catalunya
Descripció

En cas de sortir de Tremp, es baixa caminant fins a la Central de Talarn (uns 20 minuts). En cas de venir de fora, l’autocar es pot desplaçar fins a la central hidroelèctrica. La sortida consta de dues parts:

PRIMERA PART (Contextualització històrica):

• Per a l’alumnat d’ESO: un joc d’scape room dins la central hidroelèctrica a partir de la vida de dos personatges rellevants pel que fa a la construcció de la central: un enginyer i un treballador.
  • Per a l’alumnat de primària: l’activitat anomenada Mr Marshall i el seu temps. A partir d’una visita teatrealitzada, Mr Marshall ens explica el context històric de la construcció de les centrals hidroelèctriques i demana ajuda a l’alumnat que haurà de superar uns reptes per ajudar-lo a tornar als seus temps.

SEGONA PART (Part tècnica):

• Una visita a la sala de màquines on s’explica el funcionament de la central, i una excursió fins a la presa de St. Antoni on es parla del funcionament de les comportes i les característiques i funcions de l’embassament del mateix nom.
Observacions

La visita a la Central només es pot realitzar els dimecres, dijous i divendres matí i tarda.

Material

Els següents dossiers no s’utilitzen durant la sortida, però poden servir com a material de treball a l’aula, abans o després de la mateixa.

Fitxa didàctica

En el següent enllaç podeu descarregar la fitxa didàctica completa, on trobareu tota la informació necessària per a la vostra programació (continguts, competències, objectius…).