Els secrets de Mur. Scape Mur.

Joc de resolució de reptes a la col·legiata de Sta Maria de Mur i visita al castell.

Nivell

Cicle Superior d’Educació Primària i ESO  (es pot adaptar a altres nivells)

Durada

Un matí (3 hores)

Àrea/Matèria

Ciències Socials i Història de l’art

• Relacionar els edificis visitats amb el context històric de l’època.
  • Reconèixer les característiques i elements del romànic civil i religiós.
  • Valorar la importància del patrimoni històric-artístic i la seva conservació.
  • Resoldre reptes de forma autònoma que requereixen diferents tipus d’habilitats cognitives, en un context especial.

L’activitat consta de dues parts:

• Per una banda es visita el castell de Mur, on es fa una introducció a la importància del conjunt medieval i els castells de frontera.
  • Per l’altra banda, es realitza un joc a la col·legiata de Sta Maria de Mur on l’alumnat, treballant en petits grups, ha de resoldre una sèrie de reptes que se’ls planteja per a poder obrir, entre tots, un bagul tancat amb candaus.
Observacions

Abans de poder realitzar l’activitat tipus scape room, l’alumnat ha d’haver treballat a l’aula el material previ per a poder-se preparar.

El desplaçament en autocar va a càrrec del centre escolar.

Materials
Fitxa didàctica

En el següent enllaç podeu descarregar la fitxa didàctica completa, on trobareu tota la informació necessària per a la vostra programació (continguts, competències, objectius…).