Descoberta de la història contemporània a través de la vida quotidiana

Itinerari per Salàs de Pallars – les botigues-museu

img_5784-copia-baixa-resolucio
Nivell

Cicles mitjà i superior d’Educació Primària i ESO

un matí sencer

Àrea / Matèria

Coneixement del medi i Ciències Socials

Objectius
  • Observar els espais i objectes que conformaven la vida quotidiana dels pares i padrins.
  • Estimular i desenvolupar la capacitat d’observació
  • Atansar la història contemporània a l’alumnat a partir d’objectes vinculats a la vida quotidiana
  • Identificar l’empremta de la història a través de la lectura d’objectes, espais, cartells…
Descripció

Aquesta activitat es desenvolupa a Salàs de Pallars, a 5 km de Tremp, amb el concurs de les guies del Centre d’Interpretació de l’Antic Comerç (CIAC).

L’activitat descobreix alguns dels espais públics on tenia lloc la vida quotidiana de les generacions dels pares i padrins: la barberia, el cafè, la botiga de colonials, l’estanc i la merceria. En cadascun d’aquests espais, els alumnes prenen contacte amb els objectes quotidians que s’utilitzen com a eines de recerca històrica

Aquesta activitat te un cost addicional d’un euro per alumne.
El desplaçament  a Salàs va a càrrec del centre escolar. Aquest es pot realitzar amb el tren (línia Lleida- La Pobla de Segur, dels F.G.C.) segons l’horari disponible o amb autocar.

En aquest enllaç trobareu un àlbum de fotos de l’activitat.

Fitxa didàctica

En el següent enllaç podeu descarregar la fitxa didàctica completa, on trobareu tota la informació necessària per a la vostra programació (continguts, competències, objectius…).