Taller de paleontologia
Nivell
Cicles mitjà i superior de Primària, ESO, batxillerat i Cicles Formatius
Durada
Dues hores
Àrea / Matèria
Coneixement del medi. Ciències naturals i ciències de la terra i medi ambient
Objectius
- Introduir el concepte de fòssil i fossilització
- Distingir i descriure diferents tipus de fòssil
- Identificar els principals fòssils de la comarca
Descripció
Inicialment, l’alumnat s’enfronta al repte de discriminar què és un fòssil i què no ho és a partir d’una sèrie de mostres entre les que podem trobar trilobits, ammonits, nummulits o cunnolits, entre d’altres, així com puntes d’eines prehistòriques, coralls actuals o simples còdols del riu. Un cop han decidit quines mostres són fòssils, es posa en comú i es concreta el concepte de fòssil, els fòssils guia i el procés de fossilització.
La segona part de la sessió es realitza diferent segons l’alumnat al que va dirigit. En el cas de l’alumnat de primària, s’elabora un fòssil amb guix a partir de motlles de plastilina. L’alumnat de secundària i batxillerat, en canvi, observa fòssils de la zona de Geoparc Origens (Conca de Tremp) i foraminífers amb lupes binoculars.
Observacions
Aquesta activitat es realitza al laboratori de l’Epicentre. A demanda, es pot realitzar al mateix centre educatiu.
Material
- Dossier de primària (amb activitats prèvies i posteriors, no s’utilitza durant el taller)
- Dossier de secundària
Fotos
Fitxa didàctica
En el següent enllaç podeu descarregar la Fitxa didàctica completa, on trobareu tota la informació necessària per a la vostra programació (continguts, competències, objectius…).