Novetats activitats 2n trimestre 2023/24 – Alumnat

Com cada curs, us fem arribar les activitatsCom cada curs, us fem arribar les activitats previstes pel segon trimestre del curs 2023/24 relacionades amb el pensament computacional i la comunicació audiovisual:

ESDEVENIMENTS
mSchools Awards 2024
CONCURS

En aquesta edició, s’incorporen canvis significatius en la modalitat de Concurs mSchools Awards 2024:

• Nova iniciativa plaques micro:bit, Arduino o ED1
  • Nova temàtica centrada en quatre eixos
  • Nous continguts a presentar: vídeo del procés i pòster divulgatiu

El període d’inscripció s’inicia el 8 d’abril i finalitzarà el 6 de maig de 2024.

NOVETAT!       CRIDA OBERTA

Us comuniquem que s’han publicat les noves bases per la modalitat Crida Oberta mSchools Awards 2024!

L’objectiu és reconèixer i difondre propostes educatives innovadores dutes a terme en centres educatius de Catalunya que, en el marc de transformació digital i educativa, empren recursos digitals per donar resposta als reptes emmarcats en les temàtiques proposades.

El període d’inscripció s’inicia el 19 de febrer i finalitza el 14 d’abril de 2024.

Formulari d’interès en esdeveniments

Us informem que durant el segon i tercer trimestre d’aquest curs es duran a terme experiències, jornades i tallers sobre programació, robòtica educativa i producció d’audiovisuals.

Deixeu-nos les vostres dades en el següent formulari per tenir l’oportunitat d’estar informats/des de tots els esdeveniments que programem des de l’Àrea de Cultura Digital i, si escau, podreu participar de forma activa.

Formulari

Aquest 2024 celebrem els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI. Fruit d’aquest conjunt d’efemèrides s’ha proposat dur a terme la preparació col·laborativa d’un programa radiofònic el dimarts 13 febrer i coincidint amb el dia mundial de la ràdio. L’activitat porta per títol “Cent anys explicant històries” i convida els centres a enregistrar una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular arrelat al territori.

Activitats formatives
Càpsules formatives i itineraris
Del 15 de gener al 31 de març, 2024.
·  Macrokudi aprenent a programar: Scratch orientat a la robòtica (15 h)

·  Macrokudi aprenent a programar amb micro:bit (15 h)

·  Macrokudi aprenent a programar amb ArduinoBlocks (15 h)

·  Itinerari de Desinformació i fake news (25 h)

Formacions pedagògiques de la dotació d’equipaments de robòtica, maleta audiovisual i panells digitals
  • Robots compactes per crear seqüències (Tale-Bot Pro, Blue-bot, Code&Go Mouse Robot, mTiny) educació infantil i cicle inicial
  • Robots compactes amb sensors i actuadors integrats (Codey Rocky, Edison V2.0, Dash, mBot2)
  • Robots Kits constructius (LEGO Spike Essential i Prime)
  • Plaques programables micro:bit, ED1 i Wappsto:bit
  • Keyestudio UNO R3 i ESP32 STEAMakers
  • Maleta audiovisual
  • Panells digitals

Per a més informació contacteu amb el vostre CRP.

Pensament computacional i robòtica
Canal de reporters

Nus és una comunitat on els docents poden compartir problemes i solucions, sense intermediaris, però amb l’ajuda d’altres agents educatius.

Uneix-te al nostre grup: Tecnologies digitals a l’aula! On també podràs accedir a la categoria que més t’interessi.

Podeu fer-nos arribar qualsevol dubte a programacioirobotica@xtec.cat