Com tractar la recerca des de les biblioteques escolars?

En la segona de les conferències de biblioteques escolars organitzades per Serveis Territorials vam comptar amb l’experiència d’en Carlos Ortiz. El ponent va assegurar que el refugi en la lectura li havia salvat la vida i que en els llibres va trobar el seu lloc. Des d’aleshores ha anat seguint un camí envoltat de literatura infantil i juvenil fins a arribar on és ara, que és bibliotecari escolar a part de fer recomanacions literàries i xerrades sobre recerca i fonts d’informació.

Ens va deixar algunes idees clau sobre les quals val la pena reflexionar. En primer lloc, que en un context com l’actual és necessari repensar la (re)cerca; en segon lloc, si la pregunta d’un projecte es pot buscar a Google, no s’està fent recerca.

L’exposició va combinar discurs teòric amb dinàmiques pràctiques relacionades amb l’aplicació del mètode científic, metodologia bàsica per fer bona recerca. Al final ens va mostrar tot de recursos interessantíssims per obtenir informació de fonts fiables. Tant de bo totes les biblioteques escolars poguessin comptar amb un assessor com el Carlos que filtrés el bombardeig de dades per aconseguir qualitat en general.

Des del CRP agraïm a Serveis Territorials l’organització, a en Carlos l’experiència i a la Biblioteca de Santa Eulàlia de Ronçana que ens cedís la sala per a la realització de l’esdeveniment.