Des del Departament d’Educació us animem a aprofitar aquests dies per aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la vostra pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància. Per fer-ho, us oferim un recull actualitzat de recursos i activitats didàctiques en línia que us pot ser d’ajut tant a l’hora d’elaborar propostes didàctiques com si voleu fer-lo arribar al vostre alumnat per tal que pugui avançar en el seu procés d’aprenentatge, malgrat l’aturada de l’activitat presencial.

Ho trobareu a la web  https://projectes.xtec.cat/joemquedoacasa/

I us animem a visitar les darreres novetats a la web XTEC

Consells per dinamitzar Videoconferències

Us compartim un llistat d’alguns consells que us poden anar bé per aquest temps de confinament on les videoconferències són un recurs habitual:

• Avançar ordre del dia i/o la presentació.
  • Compartir pantalla durant la VC.
  • Assistents amb micro tancat, i càmera si sou moltes persones.
  • Una persona que gestioni… Llegeix més»

Videotutorials Google Classroom

En Miquel, mestre i coordinador TAC de l’Escola Els Vinyals, Lliçà de Vall, ha creat uns vídeos curts per explicar a docents i també famílies, el funcionament de Google Classroom com a eina de comunicació entre escola i alumnes/família.
Ens els ha compartit per tal que… Llegeix més»

Videos sobre càlcul i materials manipulatius

En Jordi Albacete, mestre de l’ESC Bertí de l’Ametlla del Vallès i formador de matemàtiques, ens comparteix uns vídeos curts per aquests dies de confinament.
S’exemplifiquen treballs de càlcul amb materials manipulatius. No us els perdeu i subscriviu-vos!

Programa BE puntedu: lectures en temps de confinament

Des del Programa biblioteca escolar “puntedu” han preparat un seguit de propostes interessants de lectures per a totes les edats, professorat i famílies en aquests temps de confinament:

Bon confinament i salut

Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus

Orientacions generals
Les activitats han de contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal (gestió del temps, autoregulació, presa de decisions…) i ser significatives per a l’aprenentatge; poden consistir en la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació,… Llegeix més»

Pau Casals Educa, el web educatiu amb activitats per fer a casa

Paucasalseduca és el web educatiu del Museu Pau Casals que treballa per donar a conèixer a través d’activitats, programes i recursos educatius, qui va ser Pau Casals d’una forma transversal des de l’educació en valors, musical, emocional, l’educació visual i plàstica, el coneixement del medi i el coneixement social, entre molts altres.
Descobriu-lo aquí!  Llegeix més»

CONVOCATÒRIA ÚNICA DE PROGRAMES D’INNOVACIÓ PEDAGÒGICA

Els programes d’innovació consisteixen en plans d’acció que el Departament d’Educació prioritza i impulsa, i que tenen com a finalitat millorar els resultats del sistema educatiu adequant-lo al canvi i a l’evolució social.
Amb la mateixa finalitat també s’inclouen les iniciatives d’altres institucions amb les… Llegeix més»

Projecte DONA LA NOTA encara hi som a temps. Repte 1

Repte 1: Ens comprometem a millorar la gestió de recursos energètics al centre!!!!

Per a fer front a l’emergència climàtica, a partir del mes de març, ENS COMPROMETEM A millorar la gestió de recursos energètics al centre!!!!
Què podem fer?
Per poder saber l’estalvi mitjà de consum continuat… Llegeix més»