COM TREBALLAR LA INCLUSIÓ A LES SESSIONS DE MÚSICA?

Quines diferències trobem amb la resta d’alumnes i com podem fer que hi participin?

EXPLIQUEM DIFERENTS CASOS QUE TENIM A LES AULES:
● CAS 1: X amb caminador a P5. Dansa molt difícil.

● CAS 2: X amb caminador, ascensor, arriba tard. Vetlladora no present (repartida en altres hores). Molt motivada, vol fer moltes coses. Pot desplaçar-se sola. La família la porten en braços. I en cadires de rodes. Problema d’acceptació.

● CAS 3: X malaltia degenerativa. Vetlladora. No pot agafar coses petites. Se li embolcalla l’instrument. Va participar en el ball de bastons. Cadira sense moviment (només gir).

● CAS 4: X amb cadira de rodes i dificultats motrius en extremitats superiors. Danses ajudades dels companys, molt motivada. Quan fèiem treball de ritmes, ella no els podia picar, però els podia dir.

TREBALL AMB ALUMNAT AMB AUTISME:
La majoria ens trobem amb cert nombre d’alumnat amb autisme a l’aula. Alguns no disposem de vetlladora. Alguns els agrada agrada la música, d’altres no. Són hipersensibles.
Activitat que els engresca molt: joc estàtues i paquets destinats a un nen amb moltes dificultats motrius. Cada dia es feia una activitat on ell pogués gaudir.
Relació amb els companys/es molt bona, s’estableix un fort vincle afectiu amb els companys/es.

● CAS 5: X amb autisme no vol participar.

● CAS 6: X que corre a la classe.

● CAS 7: X bloquejat (TEA). Quan és el protagonista en una dansa (El tio Fresco), i ha vist com altres companys/es també, anteriorment, eren protagonistes, es bloqueja i no sap què fer.
PROPOSTA PER TREBALLAR LA HIPERSENSIBILITAT:
Auriculars (per tal que quan els molesti el so se’ls puguin posar). Aniria molt bé que a l’aula hi hagués auriculars per aquests nens i nenes.

COORDINACIÓ ESPECIALISTES DE MÚSICA (A160791A16)
● D’ALTRES ADAPTACIONS POSSIBLES:
1. PROPOSTA PER AGAFAR INSTRUMENTS: Posar-li un guant a la mà més pràctica, amb un velcro, per tal que l’instrument es pugui aguantar. Fer-li un forat al guant per posar-li l’instrument. Potser no podrà fer el ritme perfectament, però se li dona una ajuda.
2. PROPOSTA PER ADAPTAR LES DANSES: Adaptar tota la dansa a les possibilitats motores de l’alumne o en altres casos, fer la dansa tal com és però donant-li un paper protagonista (posar-lo enmig de la rotllana)
3. COM BALLEM LES DANSES AMB NENS QUE VAN EN CADIRA DE RODES?
Dansa. El nen que va amb cadira de rodes se situa al centre de la rotllana, la resta de companys/es, al voltant, l’acompanyen.
PROPOSTA DE COM TREBALLAR LES DANSES AMB NENS/ES EN CADIRA DE RODES:
Cadires de rodes: La mestra es posa al davant i balla amb ella (amb desplaçament i sense). La situació al darrere no promou la interacció.

MESTRA ESPECIALISTA DE MÚSICA D’UNA ESCOLA D’EE ENS EXPLICA LA SEVA ORGANITZACIÓ A LES HORES DE L’ÀREA:
● No de nens/es per aula, organització per departaments: 5 (infantil 1, primària 2, habilitats bàsiques i secundària 2: adolescents) 150 alumnes
● Departament:
○ Adolescents: 11-12 nens/es amb educadora
○ Infantil: 4-5 infantil + educadora
○ Primària: 2 grups, 11 nens/es (4 adults)
○ 7 nens/es (3 adults)
● Què es treballa musicalment? Conceptes molt bàsics. Es treballa l’escolta externa, espera de torn amb música, instruments… mantenir una bona postura quan cantem, importància d’allò que fem, lateralitat, espai…

PROPOSTA DE TREBALL DE RUTINES:
Cançó introductòria. Adaptada a l’edat. Amb els grans la cançó va acompanyada de percussió corporal. Escalfen veu i cos, ens diem hola, marquem el tempo saludant als nens… Hi ha nens/es que degut a la seva dificultat motriu, se saluden fent un cop amb el colze. Educadora social fa les cançons amb pictogrames.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>