Llibres de lectura

RESERVES – Curs 2023-24

 

  LA MÀGIA DE L’ENGINYERIA

Dos germans molt curiosos, el Roc i la Clara, han de fer de detectius i resoldre un original repte que els planteja el seu nou veí. Un viatge per indrets màgics que els durà a conèixer i explorar més a fons totes les aplicacions pràctiques d’una professió amb un gran present i futur: l’enginyeria.

El plus: Aquest llibre de temàtica STEAM ha estat impulsat per l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya, per celebrar el seu 160 aniversari i fomentar el coneixement i la vocació de nens, i sobretot nenes, cap als àmbits de les diferents enginyeries.

Conté un enllaç a materials didàctics addicionals per treballar a l’aula.

 

 

 

 

GUIES DIDÀCTIQUES PEL·LÍCULES

Aquest material capta l’essència dels valors de tolerància, respecte i desperta el treball del pensament crític des de la reflexió a partir del visionament de pel·lícules amb un missatge de rerefons. És dirigida a totes les edats, des de Cicle Inicial de Primària fins a Batxillerat i, fins i tot, a adults.

Podeu trobar un ampli recull de guies didàctiques de pel·lícules per treballar a l’aula, com Wild Wild West, Avatar, Buying, The buterfly circus, cobardes, Billy Elliot, Wonder, Agora, El Rey y yo, La vida es bella, entre d’altres…

 

 

 

COMO AYUDAR A LOS NIÑOS A LEER Y A ESCRIBIR

Són moltes les famílies que presenten dubtes i inquietuds en relació amb aprendre a llegir i escriure. És important sentir-se acompanyat i compartir experiències.

Aquest llibre és una guia de propostes pràctiques i significatives per treballar a casa i a l’escola amb l’objectiu d’acompanyar els infants en l’aventura d’aterrar a l’aprenentatge de la lectoescriptura. Un llibre d’activitats obertes i flexibles pensades per adaptar al ritme i les necessitats individuals, amb materials propers i aprofitant el mateix entorn des d’un acompanyament i una mirada respectuosa.

Inclou material descarregable elaborat per l’autora, Monica Gordi.

 

 

 

WORKING TOGETHER TO IMPROVE FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN 21ST CENTURY

Un llibre adreçat a mestres d’anglès, que s’interessen per la metodologia del treball per projectes i per l’ús d’eines TIC i la robòtica a les aules. El llibre està escrit per formadors de mestres i mestres en exercici en escoles catalanes.

Tired of reading about the wonders of technology enhanced project-based learning but not knowing where to seek inspiration to start to adopt this teaching approach?

Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century, edited by Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo, is a book for the curious and passionate 21st century language teachers and teacher trainers, an invitation to be creative and to develop learning skills, literacy skills and life skills.

A team of in-service teachers, teacher trainers, pre-service teachers and researchers have worked together to present a simple, engaging and practical book to offer fellow education professionals stimulating ideas for their teaching practice.

 

 

 

ENSEÑANDO CIENCIA CON CIENCIA

Publicació editada conjuntament per la Fundación Lilly y la Fundación Española para la Ciencia y Tecnología (FECYT), amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania i la comunitat educativa sobre la necessitat de potenciar i impulsar l’ensenyament de la ciència a l’escola. Ha estat confeccionada per un grup d’investigadors multidisciplinari: neurociència, la psicologia de l’aprenentatge, pedagogia i didàctica de les ciències.

Autores: David Bueno, Digna Couso, Cinta Refojo, Neus Sanmartí…

 

 

 

This Is Finland – North Wind Books at the Finnish American Heritage Center

THIS IS FINLAND

Libre amb text traduït de l’anglès. Finlàndia és un llibre infantil il·lustrat pels autors finlandesos Aino Havukainen i Sami Toivonen, i traduït a l’anglès per Owen F. Witesman. Introdueix els infants en la història, la cultura i la geografia del país.

Els dos protagonistes, els germans Oddville, Tatu i Patu, no deixen cap pedra, una sauna o ni tan sols un Pare Noel sense girar en la seva recerca per arribar al fons de Finlàndia, la seva història, el seu paisatge natural salvatge o fins i tot els seus peculiars habitants.

Els nois viatgen pel país des de la capital fins a l’extrem nord de Lapònia i exploren quins ingredients serveixen per produir l’estranya nació coneguda com a Suomi. El resultat és una recepta pràctica per fer una Finlàndia tota teva!

 

 

 

 LA SARDANA EN EL CURRÍCULUM ESCOLAR, COM FER-HO POSSIBLE?

Aquesta proposta didàctica basada en un aprenentatge significatiu, inclusiu i competencial ha estat dissenyada com un treball interdisciplinari per ser desenvolupat en el cicle superior d’educació primària, encara que la seva aplicació en diferents centres educatius d’algunes comarques de Ponent ha fet que sigui extensiu a altres cicles.

L’activitat d’aprendre a ballar sardanes a l’escola, avui encara es duu a terme en la major part de les escoles com a extraescolar o dins el mateix horari escolar però sense cap mena de relació amb la resta de matèries i sempre de forma optativa. Aquesta situació comporta que no sigui una activitat majoritària o amb una normalització o consolidació plena.

En canvi, aquest nou enfocament, fonamentat en el repte d’innovar des de la tradició, suposa un seguit de canvis en el disseny curricular de cada centre i en l’estructura organitzativa (espais, horaris, materials, recursos, sistemes d’avaluació…) i que són analitzats en el decurs dels diferents apartats i capítols. D’aquesta manera s’aconsegueix que la sardana vetlli per la formació integral, ja que potencia el desenvolupament harmònic de totes les dimensions de la persona.

 

 

 

DONES REBELS

Aina Torres i Rexach recupera en aquest llibre el referent de vint-i-dues dones d’arreu de la nostra geografia que van prendre partit per enderrocar els murs del patriarcat. Milicianes, aviadores, matemàtiques, pintores, compositores, polítiques, escriptores, metgesses, esportistes, sindicalistes, periodistes, mestres, activistes veïnals…  Un mosaic de narracions que, emociona i estremeix amb històries de supervivència, de victòries amagades, de somnis trencats, d’exilis forçats, de fites invisibilitzades.

 

 

 

 DONES DE CIÈNCIA

Un llibre fascinant que posa en relleu les contribucions de cinquanta dones notables als camps de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques, des del món antic fins als nostres dies.

Entre les pioneres que hi apareixen, podem trobar figures tan conegudes com Marie Curie i Jane Goodall, i d’altres no tan conegudes, com Rachel Carson, que ja a principis del segle XX va advertir sobre els efectes nocius dels pesticides en el medi ambient i la creixent contaminació.

 

 

 

 ¿QUÉ ES INNOVAR EN EDUCACIÓN EN EL SIGLO XXI?

Aquest text és una mirada conjunta sobre la innovació des del que s’anomena les 3P (Professionals, Practitioners, Policcymakers), abordant els seus aspectes més centrals.

Trobarem moltes preguntes, algunes reflexions i exemples sobre l’educació escolar: Quin és el paper que juga l’Administració en els processos de canvi en què es troben immerses les escoles? Deixa fer, controla, prohibeix, facilita o reconeix? Quin és realment l’objecte de la innovació educativa? Com es poden avaluar les innovacions? Què és doncs una innovació quan parlem d’educació? Com sabem que estem parlant d’innovació?

 

 

 

EDUCACIÓN EMPRENDEDORA. INICIATIVAS Y ORIENTACIONES

Aquest llibre explica una sèrie d’iniciatives emprenedores dutes a terme en sis països diferents: totes tenen duracions molt diverses, van adreçades a etapes educatives diferents, des de l’educació infantil fins a l’educació secundària. A partir d’aquestes experiències pràctiques, els autors ofereixen una sèrie d’orientacions i recursos per ajudar a dissenyar i per poder implantar iniciatives emprenedores a tota classe de contextos educatius.