➡ RESERVES – Curs 2023-24 ➡
MATERIAL |
DESCRIPCIÓ |
||||||||||||||||||
ALTES CAPACITATS – JOCS. Jocs cooperatius, de matemàtiques, lògica, percepció, visuoespaials, enigmes i raonament: El rei dels daus, Memoarrr!, The Mind, Micro Robots, Alto Voltaje, Illusion, Golden Stories, Katamino i Codi Secret 13+4. – RECURSOS LINGÜÍSTICS. Activitats de comprensió, escriptura i lectura:
– RECURSOS MATEMÀTICS. Activitats matemàtiques: enigmes, resolució de problemes per nivells (CI, CM i CS). |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
BREAKOUT EDU Joc immersiu derivat dels populars Escape Rooms, que estan reproduint espais d’oci en ciutats de tot el món. Els breakouts educatius esdevenen activitats didàctiques competencials, interdisciplinars, inclusives i lúdiques que poden implicar l’alumnat en la investigació d’un tema o repte que es pugui plantejar des de qualsevol àrea. En un breakout no cal sortir d’una habitació en la qual un grup està tancat; aquí l’objectiu consisteix a obrir una caixa tancada amb diferents tipus de cadenats. Per aconseguir els codis que els obren cal resoldre problemes, qüestionaris i enigmes. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
CONTES SOBRE VALORS Es tracta d’una caixa de nou contes infantils enfocats a treballar diferents valors. Aquests són els contes seleccionats:
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
EXPRESSART Recurs que proporciona eines per treballar a l’aula qüestions i temàtiques, com ara la relació que s’estableix entre l’art contemporani i la ciutat, la ciutat i els museus, o les històries i les cultures del joc. El projecte està concebut com a un conjunt de propostes didàctiques per fer a l’aula amb l’ajuda d’una sèrie de materials (objectes tridimensionals, imatges i textos) guardats en una caixa. Permet conèixer i experimentar amb certes metodologies i tècniques artístiques a través d’una selecció d’obres i autors que formen part de la Col·lecció MACBA. Expressart dona marge perquè cada grup desenvolupi el seu propi centre d’interès o projecte transversal al voltant de l’art contemporani. Dirigit a infantil i primària, i educació especial.
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
INCUBADORA Petita incubadora amb capacitat per 24 ous (eclosió intel·ligent d’ous i eclosió de màquina tot en un). L’aparell accepta tot tipus d’ous: de gallina, d’ànec, d’oca, de gall dindi, etc. La pantalla LED proporciona informació sobre la temperatura, la humitat, el dia d’eclosió i el temps d’inflexió dels ous. Tot això permet un seguiment eficient i una atenció propera. Els torns automàtics giren automàticament els ous cada 2 hores per millorar la velocitat de l’eclosió. Tot i això, no estan dissenyats per canviar sempre de costat després de girar. Si l’ambient d’eclosió està dins d’un nivell de temperatura i humitat adequats, no hauria de tenir cap efecte negatiu sobre els ous. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
JUGANT A DEFINIR LA CIÈNCIA Capsa amb cinc jocs de sobretaula que convida infants i adults a jugar amb paraules, significats i dibuixos dels mots més bàsics de la ciència, amb la seva forma i amb la seva representació gràfica. L’objectiu dels jocs és aconseguir trobar el significat dels mots de la ciència més bàsics amb la seva forma i amb la seva representació gràfica d’una manera lúdica.
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
KIT CORRECULL (Novetat 23-24!) Kit de recollida de residus l’objectiu del qual és facilitar l’accés a material reutilitzable i compartit per dur a terme alguna campanya ambiental al llarg del curs, el Let’s Clean Up o el mateix projecte Correcull.
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
KITS ESERO Material elaborat per ESERO (Europea Space Education Resource Office) amb l’objectiu d’utilitzar el context de l’espai per fomentar les vocacions STEAM proporcionant recuros a tot la comunitat educativa de Primària i Secundària, seguint les directrius establertes per l’ESA Education.
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
KIT CAIXA VALORS Recurs educatiu desenvolupat per l’Obra Social “La Caixa” i adreçat als mestres i alumnes de primària (especialment de 8 a 12 anys) amb la voluntat de reforçar des de l’escola els valors ètics i el compromís social. El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l’autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d’interiorització. El kit CONVIVÈNCIA inclou exercicis d’empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes. El kit RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat, aborda la gestió de situacions d’elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l’estudi del consum familiar d’aigua. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
MALETA SUPORT VITAL Material de suport per als centres, sobretot de secundària, que preveu capacitar als alumnes en l’adquisició dels coneixements i procediments per actuar davant d’una situació d’emergència. S’emmarca dins del Programa del Consell Català de Ressuscitació i Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. La maleta consta de 4 torsos, 4 catifes, bosses de pulmons, un desfibrilador de pràctiques, 2 pots d’alcohol desinfectant, tovalloletes i recanvis diversos. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
MATEMÀTIQUES CESIRE
|
|||||||||||||||||||
MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES MMACA Propostes per experimentar i treballar les matemàtiques amb accions d’impuls de la utilització de materials manipulables promogut pel CESIRE. El que pretén aquesta maleta és tenir en compte el laboratori com l’espai propici per a l’experimentació en matemàtiques. Conté diferents materials manipulatius adreçats a diferents etapes educatives, des d’Educació Infantil a Batxillerat i tenen com a fonament una mateixa idea: l’experimentació és elemental en l’aprenentatge de les matemàtiques sigui quina sigui l’edat de l’aprenent. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
MISSIÓ ESPACIAL: RESIDU ZERO. Un viatge galàctic a l’univers del reciclatge Recurs pedagògic impulsat per l’Agència de Residus de Catalunya, amb l’objectiu de crear materials i continguts per al professorat per tal d’explicar a l’alumnat la gestió dels residus, començant per la prevenció i acabant amb el reciclatge dels materials. Va dirigit especialment a infants de primària. Dins la caixa hi ha:
Cada centre o docent pot adaptar els materials segons li convingui (amb l’ajuda de la Guia Docent). El conte és la base per explicar la resta de materials de la capsa i hi ha cinc jocs pensats per dividir l’aula en grups i jugar-hi. Un cop s’ha participat en tots els jocs, hi ha un Trivial en línia penjat a la web que es pot jugar en els mateixos grups o bé amb tota la classe.
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
MOTXILLA BIOCLIMÀTICA Recurs educatiu que té com a finalitat apropar l’alumnat a l’aprenentatge de les ciències i la tecnologia en qüestions tant rellevants socialment i significatives com són la limitació de recursos fòssils, la seguretat energètica, el canvi climàtic i la salut, des d’una òptica experimental i vivencial. La motxilla bioclimàtica parteix del material elaborat pels professionals del camp d’aprenentatge “Les Obagues” de Juneda.
Ofereix la possibilitat d’aprendre a utilitzar un conjunt d’aparells de mesura que permeten fer una auditoria bioclimàtica d’una aula i/o centre educatiu, relacionades amb l’eficiència energètica i climàtica, la qualitat de l’aire i la salut. El programa didàctic és una aportació sobretot de caire metodològic, pensat per millorar les competències i el rendiment acadèmic en ciències i tecnologia de l’alumnat. La motxilla està constituïda per un conjunt d’aparells de mesura professionals que permeten la mesura de variables ambientals a partir de les quals es fonamenta el treball experimental i l’anàlisi de resultats. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
MOU-TE PEL CARRER Joc que consta d’una moqueta gegant i diversos cartrons amb imatges de personatges. Els nens i nenes de 3 a 8 anys poden col·locar-se a sobre i “viure” diverses situacions de mobilitat en un poble imaginari. La moqueta representa un espai urbà amb els seus elements bàsics, comuns i característics (cases, carrers, avingudes, mitjans de transport, senyals de trànsit, papereres…) i serveix de suport per col·locar-hi imatges que expliquen diferents accions de la vida quotidiana a qualsevol poble o ciutat. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
NANOKIT Material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. La iniciativa combina una metodologia pràctica, on l’alumnat experimenta en primera persona, i una plataforma en línia, que permet aprofundir en les temàtiques seleccionades, gràcies a una guia didàctica en format de fitxes accessibles via web. Es tracta d’una proposta interdisciplinària que engloba temes i demostracions de ciència fonamental i teòrica (per exemple, amb l’experiment de les propietats conductores del grafè) amb ciència aplicada i tecnologia (el disseny d’un sensor piezoelèctric). |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
NI MÉS NI MENYS, IGUALS El material didàctic “Cap a una orientació laboral en igualtat” ofereix tot un conjunt d’experiències pràctiques que busquen visibilitzar com encara, avui dia, es continuen reproduint els rols tradicionals i com aquests interfereixen en la lliure elecció dels estudis i de les opcions professionals de nois i noies.
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
RECURSOS D’EDUCACIÓ AMBIENTAL Recursos d’educació ambiental proporcionats des del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental. Tenen com a finalitat treballar a l’aula diferents aspectes sobre els residus. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
DE L’HORT A CASA
Recull de materials didàctics adreçat a l’alumnat i el professorat de primària i secundària. L’objectiu és desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient. Materials: HorTAC, Calendari de l’hort escolar ecològic, Guia de les espècies més comunes d’horta a Catalunya, L’hort escolar ecològic… |
|||||||||||||||||||