Maletes pedagògiques

RESERVES – Curs 2023-24 ➡

 

MATERIAL
DESCRIPCIÓ

ALTES CAPACITATS

– JOCS. Jocs cooperatius, de matemàtiques, lògica, percepció, visuoespaials, enigmes i raonament: El rei dels daus, Memoarrr!, The Mind, Micro Robots, Alto Voltaje, Illusion, Golden Stories, Katamino i Codi Secret 13+4.

– RECURSOS LINGÜÍSTICS. Activitats de comprensió, escriptura i lectura:

      • Los asesinos matemàticos atacan de nuevo, de Claudi Alsina
      • Animalem, de Maria S.Dauder
      • Dan i Nica. Els viatges de la Boleta Mundis, de Maria S. Dauder
      • Els Marrameus del carrer Verat Descarat, de Maria S. Dauder

– RECURSOS MATEMÀTICS. Activitats matemàtiques: enigmes, resolució de problemes per nivells (CI, CM i CS).

 

 

BREAKOUT EDU

Joc immersiu derivat dels populars Escape Rooms, que estan reproduint espais d’oci en ciutats de tot el món.  Els breakouts educatius esdevenen activitats didàctiques competencials, interdisciplinars, inclusives i lúdiques que poden implicar l’alumnat en la investigació d’un tema o repte que es pugui plantejar des de qualsevol àrea.

En un breakout no cal sortir d’una habitació en la qual un grup està tancat; aquí l’objectiu consisteix a obrir una caixa tancada amb diferents tipus de cadenats. Per aconseguir els codis que els obren cal resoldre problemes, qüestionaris i enigmes.

 

 

CONTES SOBRE VALORS

Es tracta d’una caixa de nou contes infantils enfocats a treballar diferents valors. Aquests són els contes seleccionats:

  • N’has fet de tots colors, Lia!
  • Orelles de papallona
  • Tinc un volcà (0-8 anys)
  • La Berta i les ulleres de visió empàtica
  • El fil invisible (a partir de 4 anys)
  • Un amic com tu
  • Endevina com t’estimo
  • Talpet terratrèmol
  • T’estimo (quasi sempre)
 

 

EXPRESSART

Recurs que proporciona eines per treballar a l’aula qüestions i temàtiques, com ara la relació que s’estableix entre l’art contemporani i la ciutat, la ciutat i els museus, o les històries i les cultures del joc. El projecte està concebut com a un conjunt de propostes didàctiques per fer a l’aula amb l’ajuda d’una sèrie de materials (objectes tridimensionals, imatges i textos) guardats en una caixa.

Permet conèixer i experimentar amb certes metodologies i tècniques artístiques a través d’una selecció d’obres i autors que formen part de la Col·lecció MACBA. Expressart dona marge perquè cada grup desenvolupi el seu propi centre d’interès o projecte transversal al voltant de l’art contemporani.

Dirigit a infantil i primària, i educació especial.

 

 

INCUBADORA

Petita incubadora amb capacitat per 24 ous (eclosió intel·ligent d’ous i eclosió de màquina tot en un). L’aparell accepta tot tipus d’ous: de gallina, d’ànec, d’oca, de gall dindi, etc.

La pantalla LED proporciona informació sobre la temperatura, la humitat, el dia d’eclosió i el temps d’inflexió dels ous. Tot això permet un seguiment eficient i una atenció propera.

Els torns automàtics giren automàticament els ous cada 2 hores per millorar la velocitat de l’eclosió. Tot i això, no estan dissenyats per canviar sempre de costat després de girar. Si l’ambient d’eclosió està dins d’un nivell de temperatura i humitat adequats, no hauria de tenir cap efecte negatiu sobre els ous.

 

 

JUGANT A DEFINIR LA CIÈNCIA

Capsa amb cinc jocs de sobretaula que convida infants i adults a jugar amb paraules, significats i dibuixos dels mots més bàsics de la ciència, amb la seva forma i amb la seva representació gràfica.

L’objectiu dels jocs és aconseguir trobar el significat dels mots de la ciència més bàsics amb la seva forma i amb la seva representació gràfica d’una manera lúdica.

JOC TIPUS CAPACITAT COGNITIVA O LOCOMOTORA
La paciència és la mare de la ciència Joc de cartes Relació
Cada ovella amb la seva parella Joc de memòria Concentració i memòria
Qui no corre vola Joc de rapidesa Anàlisi i rapidesa visual
Fent i desfent es fa l’aprenent Joc de trencaclosques Anàlisi i construcció
On no hi ha cap tot és cua Dòmino Anàlisi matemàtica
 

 

KIT CORRECULL (Novetat 23-24!)

Kit de recollida de residus l’objectiu del qual és facilitar l’accés a material reutilitzable i compartit per dur a terme alguna campanya ambiental al llarg del curs, el Let’s Clean Up o el mateix projecte Correcull.

DESCRIPTOR Contenidor serigrafiat de residus amb rodes
DIMENSIONS 40 cm * 90 cm
PES 15 kg
LLISTAT DE MATERIAL
Quantitat Element

4

1

15

10

25

20

10

10

1

1

Pòsters informatius

Retolador no permanent

Parells de guants S (rivet blanc)

Parells de guants L (rivet groc)

Bosses individuals transparents

Bosses individuals de nansa

Sacs grans per indicar tipologies de residus

Pinces de recollida de residus

Balança 30 kg

Banderola reutilitzable objectius aconseguits

 

 

 

 

 

 

 

KITS ESERO 

Material elaborat per ESERO (Europea Space Education Resource Office) amb l’objectiu d’utilitzar el context de l’espai per fomentar les vocacions STEAM proporcionant recuros a tot la comunitat educativa de Primària i Secundària, seguint les directrius establertes per l’ESA Education.

DETECTIU D’EXOPLANETES

Experiències senzilles (mètode de trànsit, cromatografia bàsica per detectar components en l’atmosfera, detecció del camp magnètic, vida en condicions extremes, etc.) que permetran a l’alumnat realitzar hipòtesi sobre la possible existència de vida en altres sistemes planetaris reals.

ENGINYER D’AERONAUS

Recursos per estudiar les propietats idònies dels materials de les parts d’un vehicle espacail com Orion. Es proposa una metdologia d’ensenyament basat en la indagació i s’insta els estudiants a reconèixer els materials del kit i a seleccionar el millor escut protector per a la nau espacial. Així, faran el seu propi experiment i treballaran propietats com la densitat, la resistència als impactes, el magnetisme i la conductivitat tant elèctrica com tèrmica.

 

 

KIT CAIXA VALORS

Recurs educatiu desenvolupat per l’Obra Social “La Caixa” i adreçat als mestres i alumnes de primària (especialment de 8 a 12 anys) amb la voluntat de reforçar des de l’escola els valors ètics i el compromís social.

El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l’autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d’interiorització.

El kit CONVIVÈNCIA inclou exercicis d’empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.

El kit RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat, aborda la gestió de situacions d’elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l’estudi del consum familiar d’aigua.

 

 

MALETA SUPORT VITAL

Material de suport per als centres, sobretot de secundària, que preveu capacitar als alumnes en l’adquisició dels coneixements i procediments per actuar davant d’una situació d’emergència. S’emmarca dins del Programa del Consell Català de Ressuscitació i Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La maleta consta de 4 torsos, 4 catifes, bosses de pulmons, un desfibrilador de pràctiques, 2 pots d’alcohol desinfectant, tovalloletes i recanvis diversos.

 

 

MATEMÀTIQUES CESIRE

 

MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES MMACA

Propostes per experimentar i treballar les matemàtiques amb accions d’impuls de la utilització de materials manipulables promogut pel CESIRE.

El que pretén aquesta maleta és tenir en compte el laboratori com l’espai propici per a l’experimentació en matemàtiques. Conté diferents materials manipulatius adreçats a diferents etapes educatives, des d’Educació Infantil a Batxillerat i tenen com a fonament una mateixa idea: l’experimentació és elemental en l’aprenentatge de les matemàtiques sigui quina sigui l’edat de l’aprenent.

 

 

MISSIÓ ESPACIAL: RESIDU ZERO. Un viatge galàctic a l’univers del reciclatge

Recurs pedagògic impulsat per l’Agència de Residus de Catalunya, amb l’objectiu de crear materials i continguts per al professorat per tal d’explicar a l’alumnat la gestió dels residus, començant per la prevenció i acabant amb el reciclatge dels materials. Va dirigit especialment a infants de primària. Dins la caixa hi ha:

  • Un conte, que és la base sobre la qual es treballen la resta de materials.
  • Un cartell A3, perquè pengeu a l’aula o a l’escola.
  • Una guia docent per al professorat.
  • Cinc jocs diferents per incorporar i consolidar coneixements sobre els residus i la seva gestió.

Cada centre o docent pot adaptar els materials segons li convingui (amb l’ajuda de la Guia Docent). El conte és la base per explicar la resta de materials de la capsa i hi ha cinc jocs pensats per dividir l’aula en grups i jugar-hi. Un cop s’ha participat en tots els jocs, hi ha un Trivial en línia penjat a la web que es pot jugar en els mateixos grups o bé amb tota la classe.

 

 

MOTXILLA BIOCLIMÀTICA

Recurs educatiu que té com a finalitat apropar l’alumnat a l’aprenentatge de les ciències i la tecnologia en qüestions tant rellevants socialment i significatives com són la limitació de recursos fòssils, la seguretat energètica, el canvi climàtic i la salut, des d’una òptica experimental i vivencial. La motxilla bioclimàtica parteix del material elaborat pels professionals del camp d’aprenentatge “Les Obagues” de Juneda.

  • Proposta didàctica

Ofereix la possibilitat d’aprendre a utilitzar un conjunt d’aparells de mesura que permeten fer una auditoria bioclimàtica d’una aula i/o centre educatiu, relacionades amb l’eficiència energètica i climàtica, la qualitat de l’aire i la salut.  El programa didàctic és una aportació sobretot de caire metodològic, pensat per millorar les competències i el rendiment acadèmic en ciències i tecnologia de l’alumnat.

La motxilla està constituïda per un conjunt d’aparells de mesura professionals que permeten la mesura de variables ambientals a partir de les quals es fonamenta el treball experimental i l’anàlisi de resultats.

 

 

MOU-TE PEL CARRER

Joc que consta d’una moqueta gegant i diversos cartrons amb imatges de personatges. Els nens i nenes de 3 a 8 anys poden col·locar-se a sobre i “viure” diverses situacions de mobilitat en un poble imaginari.

La moqueta representa un espai urbà amb els seus elements bàsics, comuns i característics (cases, carrers, avingudes, mitjans de transport, senyals de trànsit, papereres…) i serveix de suport per col·locar-hi imatges que expliquen diferents accions de la vida quotidiana a qualsevol poble o ciutat.

 

 

NANOKIT

Material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. La iniciativa combina una metodologia pràctica, on l’alumnat experimenta en primera persona, i una plataforma en línia, que permet aprofundir en les temàtiques seleccionades, gràcies a una guia didàctica en format de fitxes accessibles via web.

Es tracta d’una proposta interdisciplinària que engloba temes i demostracions de ciència fonamental i teòrica (per exemple, amb l’experiment de les propietats conductores del grafè) amb ciència aplicada i tecnologia (el disseny d’un sensor piezoelèctric).

 

 

NI MÉS NI MENYS, IGUALS

El material didàctic “Cap a una orientació laboral en igualtat” ofereix tot un conjunt d’experiències pràctiques que busquen visibilitzar com encara, avui dia, es continuen reproduint els rols tradicionals i com aquests interfereixen en la lliure elecció dels estudis i de les opcions professionals de nois i noies.

  1. Experiència: Noies i nois a l’educació: Diagnosi d’algunes diferències
  2. Experiència: Noies i nois en la societat: Existeix la igualtat?
  3. Experiència: Noies i nois, fent camí cap a la igualtat
 

 

RECURSOS D’EDUCACIÓ AMBIENTAL

Recursos d’educació ambiental proporcionats des del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental. Tenen com a finalitat treballar a l’aula diferents aspectes sobre els residus.

 

 

DE L’HORT A CASA

Recull de materials didàctics adreçat a l’alumnat i el professorat de primària i secundària. L’objectiu és desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient. Materials: HorTAC, Calendari de l’hort escolar ecològic, Guia de les espècies més comunes d’horta a Catalunya, L’hort escolar ecològic…