Tríptics i Manual de suport per a la prevenció i detecció del racisme, la xenofòbia i altres formes d’intolerància a les aules

OberaxeL’Observatori Español del Racisme i la Xenofòbia edita nous materials per contribuir a la prevenció i detecció del racisme, la xenofòbia i la intolerància als centres educatius.

Com es prevé el racisme, la xenofòbia i la intolerància a l’escola?

• Transformant les escoles en espais inclusius de convivència intercultural, amb valors democràtics i participació de la comunitat.
  • Formant el professorat i l’alumnat en el respecte a la diversitat de la condició humana i en la defensa dels drets humans.
  • Considerant la diversitat com una oportunitat d’enriquiment.

Com detectar incidents racistes, xenòfobs o d’intolerància?

Hi ha indicadors que han de fer saltar les alarmes al centre escolar:
  • La víctima arriba tard o no va al centre escolar.
  • La víctima és objecte d’humiliacions pels seus iguals o pel personal del centre.
  • Hi ha baralles en les quals es veu involucrat alumnat pertanyent a minories.
  • Hi ha pintades amb contingut racista, xenòfob o símbols d’odi.
  • Hi ha alumnes/as amb estètica agressiva, símbols d’odi o d’ideologies antidemocràtiques.