L’ESSpurna- programa de cooperatives alumnes

Ens presentem: som L’ESSpurna, cooperatives d’alumnes, un projecte emmarcat en el Programa d’Economia Social del Departament de Treball i Empresa de la Generalitat de Catalunya, destinat a sensibilitzar, divulgar i proporcionar el model d’emprenedoria cooperativa en els centres educatius.

Pretenem estendre els valors de l’economia social i solidària i acostar-los a l’aula, mitjançant la simulació d’una cooperativa, en la qual les decisions són preses per l’alumnat, que són els protagonistes de l’acció i responsables de la gestió social i dels resultats de la seva activitat, sempre amb el recolzament del professorat.

Aquesta proposta es presenta des de la intercooperació de cinc cooperatives d’iniciativa social, especialitzades en els serveis socioeducatius i amb expertesa en acompanyament educatiu, amb presència als diferents territoris on es desenvoluparan les cooperatives d’alumnes: som Doble Via, Lleure Quàlia, Escola lliure el Sol, Combinats i +Educació.

El nostre equip està preparat per impulsar i fomentar la creació de noves cooperatives d’alumnes en els centres educatius i/o acompanyar-vos en la consolidació de les cooperatives d’alumnes ja existents. Us volem facilitar assessorament continuat i personalitzat, aportant-vos recursos i materials didàctics per l’aprofundiment de l’aprenentatge i dels coneixements, amb una metodologia activa i participativa, tot fomentant el treball cooperatiu.

D’altra banda, el programa proporciona ajuda i recolzament econòmic a les cooperatives creades i consolidades per facilitar l’adquisició de material, mitjançant un sistema de xecs.

La nostra acció es dirigeix principalment als centres educatius de primària (cicle superior), secundària, batxillerat i cicles formatius, fent-se extensible a estudis professionalitzadors (PFI, PPT, escoles agràries, …). Els destinataris de les actuacions són fonamentalment alumnat i professorat, que poden gaudir d’espais de participació i de col·laboració amb altres agents del territori amb la finalitat de poder donar una dimensió més comunitària a les cooperatives.

Adjuntem el Cartell L’ESSpurna i el Dossier de Presentació 2023  on trobareu tota la informació del programa.

Si us interessa, per poder accedir-hi és indispensable fer la inscripció mitjançant aquest FORMULARI

Per a tot el que sigui menester, ens trobareu a info@lesspurna.coop i al telèfon 623 22 38 73