La literatura infantil viu a Ca l’Oliveres

Ahir, dimecres 15 de novembre, amb les participants del seminari de dinamització de biblioteques escolars vam visitar la Biblioteca Ca l’Oliveres, a Lliçà d’Amunt. L’edifici, una antiga masia del 1872 reconvertida en biblioteca, acull llibres, revistes, còmics, jocs i racons on viu la literatura.

Vam tenir el privilegi de fer la visita de la mà de la directora, l’Eva Comellas, que amablement ens va guiar per les instal·lacions i ens va explicar les propostes que desenvolupen. A part de les visites a mida, com la que vam rebre, també es dediquen a fer assessorament a escoles, acció fonamental tenint en compte que Lliçà d’Amunt és un poble dispers i costa concentrar activitats; posen a disposició dels usuaris més de 50 maletes viatgeres, per donar encara més oportunitats de gaudir de la lectura als infants de 0 a 9 anys; recentment han iniciat un servei de préstec de jocs i, finalment, ofereixen els serveis habituals de biblioteca.

Més enllà de la part funcional, Ca l’Oliveres és una biblioteca expositiva i ahir en vam ser testimonis. Al llarg de la visita vam veure fins a quatre exposicions: «De l’hort a la biblioteca» amb llavors reals, «Dones supervivents», «Fotografia humanitària» i «Colors en moviment», l’autor de la qual també imparteix tallers de poesia visual a la biblioteca.

A la segona part de l’activitat la Rosa Puigdomènech ens va ensenyar que la literatura infantil viu a tot arreu: a dins de cada persona, en cada dinàmica que proposava, a cada racó on ens feia mirar, en cada detall que havia cuidat, a cada reflexió, en totes les pàgines i portades dels llibres i, fins i tot, en tots els objectes que tenen ganes de dir-nos coses.

Des del Centre de Recursos agraïm molt la predisposició de la Biblioteca i, especialment, de l’Eva i la Rosa. Com a grup ens vam sentir molt afortunades d’haver pogut descobrir maneres d’enfocar la lectura i el tractament de la literatura infantil des de l’entusiasme i l’emoció.

Més informació a…

Web de la biblioteca