Seminari de Biblioteca Escolar – BIBLIOTUBERS, BOOKTRÀILERS I RECOMANACIONS LECTORES

En aquesta sessió del seminari de Biblioteca Escolar tenim el plaer de poder tornar a comptar amb les Bibliotecàries de les biblioteques municipals del noste territori: la Carme Muñoz de la Biblioteca Antoni Tort de Castellar del Vallès; Gemma Fajeda de la Biblioteca Frederic Alfonso i Orfila de Sentmenat, Aina Homs de la Biblioteca de Polinyà, Àngela Nualart, de la Biblioteca de Palau-solità i Plegamans, i Íngrid Plaza del Bibliobús La Mola.

L’objectiu de la sessió és fer recomanacions de títols de cara a la propera celebració de Sant Jordi, i també compartir aquelles lectures que sempre triomfen a la nostra aula, aquell llibre que llegeixen i rellgeixen i no es cansen mai de mirar i remirar. Trobareu els títols que hem posat en comú en el següent enllaç.

Una bona manera de dinamitzar la lectura i encomanar les ganes de llegir al nostre alumnat és aprofitar les possibilitats que ens ofereix la tecnologia, que cada vegada és més present a l’aula i al temps d’oci dels infants (i que hem de saber fer servir de manera racional). Com a activitat d’animació lectora, i possible alternativa a la fitxa de lectura tradicional, us proposem que feu dels vostres alumnes bibliotubers, i que treballeu els booktràilers a l’aula i a la vostra biblioteca escolar.

Què són els bibliotubers?

Un bibliotuber és un youtuber especialitzat en llibres: fa recomanacions de llibres, interpretacions de lectures i dóna la seva opinió sobre títols, autors i activitats relacionades amb la lectura. Com podem treballar-ho a l’aula? Quins requisits tècnics necessitem per poder fer un vídeo com a bibliotuber? Hi ha bibliotubers coneguts? En la següent infografia interactiva us expliquem amb més detall en què consisteix, com us hi podeu llençar, i quines recomanacions podeu fer als vostres alumnes, entre les quals destaquem el canal Recomanacions de llibres, de la jove catalana Marta Botet Borràs.

Què són els Booktràilers?

Un BookTràiler és un petit vídeo publicitari que presenta un llibre, de manera que capti l’interès del lector. Es pot enregistrar amb actors i rodatge, amb videoanimacions i amb qualsevol altre tècnica audiovisual, però el més important és que sigui curt, impactant i de qualitat.  El BookTràiler té com a objectiu captar l’atenció del lector i incitar-lo a la lectura,  per tant no ha d’explicar la història. A continuació us presentem alguns exemples, i us expliquem com podeu fer-ne un a l’aula:

La recomanació lectora que aportem al Seminari la farem amb les eines que hem compartit avui:

Us animem a enregistrar els vostres vídeos de recomanacions i a seguir gaudint dels llibres!