QUÈ SÓN ELS LABORATORIS DE LECTURA?

El passat mes de maig, els Seminaris de Biblioteca Escolar i d’especialistes d’anglès de la zona van organitzar una sessió tècnica per presentar els laboratoris de lectura, el seu origen i filosofia, objectius i estructura, amb l’objectiu de començar a treballar en la creació d’un laboratori de lectura dins el marc de cadascun dels seminaris.

Aquesta tasca, de nou, serà fruit d’una aliança a tres bandes: les docents elaboraran la seva proposta de temàtica i d’activitats de dinamització i ambientació del laboratori, les bibliotecàries de les biblioteques públiques col·laboraran en l’orientació per fer la selecció de títols al voltant del tema escollit, així com orientació tècnica al llarg del procés de disseny del laboratori; i des del CRP s’ofereix l’estructura dels seminaris per realitzar les sessions de treball, i també la maquetació, producció i difusió dels materials generats en forma de maleta pedagògica.

En el cas del Reading lab del Seminari de coordinació d’especialistes d’anglès, es planteja el repte afegit d’elaborar el material de suport lingüístic que faciliti la comprensió dels títols proposats.

Per poder donar a conèixer l’estructura dels laboratoris de lectura, hem compartit materials de formació generats pel SE del Segrià, i hem mostrat exemples de laboratoris creats pel SE del Baix Llobregat VI, i del Grup de treball de biblioteca escolar del CRP del Vallès Occidental I (Sabadell-Sant Quirze).

L’objectiu és adaptar aquesta estructura al context i realitat dels centres del territori, i en aquesta tasca d’adaptació col·laborarem tant docents, com bibliotecàries i Centre de Recursos Pedagògics.

A continuació trobareu els materials presentats en aquesta sessió, que també podeu consultar al següent enllaç.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>