GIMCAMÀTICA PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS 2018

El passat dimarts 29 de Maig es va celebrar a la pista coberta de Palau-solità i Plegamans la VI edició de la Gimcamàtica, una gimcana matemàtica on hi participen al voltant de 400 alumnes de 6è de primària de les escoles de Palau i els alumnes de 1r ESO dels Instituts Ramon Casas i Carbó i Can Periquet, amb l’ojectiu de passar-ho bé gaudint de les matemàtiques.

En aquesta edició, es presentaven les proves que havien creat els alumnes en grups de 4. Aquestes proves eren de contingut matemàtic, enigmes, problemes d’enginy, etc…. entorn a un tema en comú. Aquest curs, el tema comú i fil conductor de les activitats era la música, i per aquest motiu la jornada va estar amenitzada per un grup de música format per alumnes de diferents cursos de l’Institut Ramon Casas i Carbó.

La mecànica de la gimcamàtica  és senzilla: els grups de 4 alumnes que han elaborat una prova es divideixen en dos: dos alumnes passen a fer les proves de la resta de participants i els altres dos es queden explicant la prova sense poder abandonar el seu lloc. Després intercanvien els rols. Durant dues hores aproximadament, els 400 alumnes participants estan fent activitats matemàtiques amb un únic objectiu: passar­-ho bé i fer el màxim de proves possibles!

Alguns centres han penjat articles sobre aquesta activitat a la seva pàgina web: Institut Ramon Casas, Institut Can Periquet, Escola Palau.