Aquest mes d’octubre s’inicia un cicle de conferències dissenyat per oferir als docents coneixements actualitzats i eines pràctiques per a la implementació del nou currículum, amb un enfocament clarament competencial.
Us convidem a participar i tenir l’oportunitat d’enriquir la vostra pràctica docent a través de quatre ponències dinàmiques i enriquidores, explorant les idees clau del Decret 175/2022, aprofundint en el disseny de situacions d’aprenentatge i visualitzant la importància de l’avaluació formativa com a motor de millora contínua en l’ensenyament.
Us convidem a participar i tenir l’oportunitat per enriquir la vostra pràctica docent
Tot seguit, us avancem el contingut de cadascuna de les ponències:
- “Idees clau del Nou currículum: l’enfocament competencial en el nou marc normatiu educatiu” per Andy Morodo. En aquesta ponència inaugural, ens endinsarem en les idees fonamentals del Decret 175/2022, que destaca l’aprenentatge i l’avaluació competencial com a pilar de l’educació. Es compartirà el vocabulari i la conceptualització de l’aprenentatge basat en competències i de l’avaluació reguladora, s’explicaran les implicacions d’un currículum per competències, identificant els aspectes organitzatius, metodològics i de gestió de l’aula que afavoreixen una educació per competències.
- “Aprenentatge situat: dissenyant situacions d’aprenentatge significatives” per Digna Couso. En aquesta segona ponència, ens endinsarem en el món de l’aprenentatge situat i el disseny de situacions d’aprenentatge significatives. Els participants descobriran com connectar els continguts curriculars amb el món real dels estudiants i com dissenyar activitats que promoguin l’aprenentatge actiu i significatiu. Es destacarà la importància de contextualitzar l’aprenentatge i fomentar el pensament crític i la resolució de problemes en un entorn autèntic.
- “El cicle d’aprenentatge: Què hem de tenir en compte en el disseny de la seqüència didàctica?” per Digna Couso. En aquesta tercera ponència, aprofundirem en el concepte del cicle d’aprenentatge i com aplicar-lo en el disseny de seqüències didàctiques que afavoreixin l’assoliment dels objectius d’aprenentatge. Els participants descobriran com planificar activitats i recursos educatius que es complementin i contribueixin al desenvolupament progressiu de les competències dels estudiants.
- “Avaluació formativa: motor de millora en l’aprenentatge” per Andy Morodo.
En aquesta última ponència, ens centrarem en l’avaluació formativa i la seva importància com a eina per a la millora contínua de l’aprenentatge. Explorarem tècniques i estratègies per a la implementació efectiva de l’avaluació formativa en l’aula, incloent-hi la retroalimentació constructiva com a factor clau per a l’èxit dels estudiants.
PONENTS
Digna Couso. Llicenciada en física, doctora en didàctica de les Ciències, professora agregada a la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB) i referent en la capacitació docent i desenvolupament professional de les STEM
Andy Morodo. Doctor en psicologia de l’educació i professor de la UAB al Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació, expert en l’àmbit de la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge i investigador en l’equip interuniversitari SINTE.
CALENDARI SESSIONS
Les conferències tindran lloc a l’espai del Mirador de Castellar del Vallès, a la plaça del Mirador s/n.
Dimecres 04/10/2023 17:30 – 19:30. “Idees clau del Nou currículum: l’enfocament competencial en el nou marc normatiu educatiu”.
Dimarts 10/10/2023 17:30 – 19:30. “Aprenentatge situat: dissenyant situacions d’aprenentatge significatives”.
Dimecres 18/10/2023 17:30 – 19:30. “El cicle d’aprenentatge: Què hem de tenir en compte en el disseny de la seqüència didàctica?”.
Dimarts 24/10/2023 17:30 – 19:30. “Avaluació formativa: motor de millora en l’aprenentatge” per Andy Morodo.