La conducta suïcida en l’adolescència: una realitat amagada

L’OMS estima que unes 800.000 persones es suïciden cada any al món. El suïcidi és un problema de salut pública que encara es configura com un gran tabú per a la societat. I diem tabú, perquè el suïcidi ha estat, i és, un dels grans temes amagats i silenciats en el nostre context social i educatiu. Les dades en augment respecte la conducta suïcida recollides ens indiquen que els i les joves senten un gran malestar que necessita ser acompanyat. Els centres han de configurar-se, per tant, com a espais de prevenció selectiva (prevenció en gran grup) i de prevenció indicada (amb els i les alumnes que ja manifesten algun tipus de conducta suïcida).… Llegeix més»

Saló de l’Ensenyament 16/20 març

El Departament d’Educació recupera enguany el format presencial al Saló de l’Ensenyament, que tindrà lloc a la Fira de Barcelona del 16 al 20 de març.

Del 22 de febrer a l’11 de març és possible realitzar el registre de professors. L’acreditació haurà de ser validada pel Saló de l’Ensenyament i la Generalitat, pel que l’enviament de les entrades pot trigar.… Llegeix més»

Conflicte Rússia-Ucraïna: propostes d’idees per etapes educatives

El nostre alumnat està exposat a la realitat del que passa en el seu entorn, pensem que potser en algun moment us trobareu amb la necessitat d’ajudar els alumnes i les alumnes a comprendre el conflicte entre Rússia i Ucraïna. Per això us proposem un recull d’activitats al voltant d’aquest tema per treballar a l’aula. La incorporació dels problemes socials rellevants o temes controvertits, afavoreix el desenvolupament del pensament social, crític i creatiu dels nois i noies, ja que els ofereix la possibilitat d’apropar-se a la realitat.… Llegeix més»

Es cerquen centres que imparteixin sanitat

Es cerquen centres que imparteixin la família professional de sanitat per a posar-los en contacte amb centres de la regió de Flandes i així promoure la mobilitat entre ells.

Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del correu mobilitatfp.educacio@gencat amb l’assumpte participa.… Llegeix més»

El treball amb les famílies en l’atenció primerenca

Avui compartim el seminari en línia que van fer pels professionals del CREDA sobre el treball amb famílies en l’atenció primerenca, el 15 de novembre de 2021, a càrrec de la Clàudia Tatiana Escorcia. L’objectiu és descriure de forma general les actuacions claus que promouen la col·laboració entre la família i els professionals d’atenció primerenca. Les pràctiques recomanades en l’atenció primerenca tenen com a objectiu recolzar i enfortir canvis significatius en el funcionament dels infants i les seves famílies en els entorns en els quals aprenen. Per tant, és fonamental que els professionals adquireixin les competències necessàries per tal d’establir relacions de col·laboració amb les famílies, que resultin efectives, eficients i eficaces i ajudin a millorar el desenvolupament global de l’infant.… Llegeix més»

Concurs escolar de consum responsable

Consumòpolis és un lloc web amb accés a informació i activitats sobre el consum responsable on trobareu un joc en línia amb diferents proves i un treball en equip (un cartell publicitari) que es treballa a la plataforma Genially. És també un punt de trobada que afavoreix l’intercanvi d’opinions i experiències entre tots els que considerin fonamental la formació en matèria de consum.… Llegeix més»

Conversar per comprendre, per comprendre’ns

Dins del cicle de conferències organitzat pel Cesire “La conversa com a motor de l’aprenentatge amb sentit”, el proper dijous 3 de març, de 17:30 h a 19:30 h, Marisol Anguita, docent de l’escola Serravella de Terrassa, iniciarà aquest cicle amb  “Conversar per comprendre, per comprendre’ns”. En aquesta sessió  mostrarà l’experiència de conversa que s’està aplicant en el seu centre, i farà el tancament de la sessió en Fernando Hernández. … Llegeix més»

Concurs de curts contra l’homofòbia: IMPLICA’T

6ena Edició del Concurs de Curts contra la LGBTI+fòbia que organitza el Casal Lambda.

L’objectiu d’aquest concurs és fomentar la producció de curtmetratges que contribueixin al reconeixement social del col·lectiu LGBT, objectiu fonamental del Casal Lambda. Aquesta convocatòria va dirigida als alumnes de tots els centres educatius de secundària, batxillerat, cicles formatius i ensenyaments postobligatoris (no universitaris) així com als casals i entitats de joves de Catalunya. Es pretén fomentar la realització de curtmetratges al voltant de temes relacionats amb la violència homòfoba o qualsevol mena de discriminació per raó de l’orientació sexual o identitat de gènere.… Llegeix més»