Treball realitzat per Marian Vico Santana i Laura Sánchez i Vila de L’Institut Can Mas de Ripollet. Tutora del projecte: Anna Sánchez

Qui són les autores

Laura Sanchez VillaLaura Sánchez i Vila, nascuda a Barcelona, 4 de maig de 2000

Sóc una alumna de 2n de batxillerat de l’Institut Can Mas, concretament de la modalitat social-econòmica. M’agrada molt viatjar, les bones lectures i l’art. Em considero una persona positiva, creativa i perfeccionista. En acabar el batxillerat vull fer la carrera de Periodisme i Ciències Polítiques a la Universitat Pompeu Fabra, perquè m’agradaria poder veure un millor món en un futur.

Marian Vico Santana, nascuda a Barcelona, 11 de desembre de 2000Marian Vico Santana

Sóc una estudiant de 2n de batxillerat de l’àmbit humanístic i social de l’Institut Can Mas de Ripollet. Vull cursar el grau d’Educació Infantil a la Universitat Autònoma de Barcelona i més tard m’agradaria estudiar pedagogia. Em considero una persona treballadora, responsable i alegre. M’agrada llegir, escoltar música, estar amb la meva família i els meus amics i viatjar.

Resum de Protagonistes, dues metodologies educatives en temporalitats històriques diferents

“Protagonistes. Dues metodologies educatives en temporalitats històriques diferents” és un treball de recerca que presenta l’enfocament de diferents metodologies didàctiques dins de l’ensenyament, pel que fa a nivell de primària.
La hipòtesi inicial pretén mostrar com els diferents enfocaments didàctics i pedagògics a l’ensenyament poden influenciar el futur desenvolupament personal dels infants.

Per aconseguir els nostres objectius, vam elaborar un documental amb diferents agents que intervenen en l’àmbit educatiu, amb els quals ens hem pogut fer la idea de quines són les diferents vessants d’aquestes metodologies, i per tant hem aconseguit fer l’anàlisi comparatiu de les dues metodologies educatives emergents, en dues temporalitats històriques diferents. A més, a partir de la recerca d’informació i de la memòria oral hem pogut fer l’explicació de les característiques del sistema Nova Escola, per tal de donar a conèixer aquesta metodologia.
La creació d’aquest treball de recerca ha estat sens dubte un gran aprenentatge per a totes dues. Ambdues coincidim que el nostre treball de recerca ens ha mostrat una nova realitat del sistema educatiu espanyol. Ens ha donat la possibilitat d’endinsar-nos en l’ensenyament, un món que sempre ens ha semblat atractiu. A més, ho hem portat a terme d’una manera molt interessant i dinàmica, que ha despertat en nosaltres un sentiment captivador.