ELS ESPAIS A L’ESCOLA LA FLORIDA

(La Laia Castillo, cap d’estudis de l’ESC La Florida de Sta Perpètua ens comparteix l’experiència del centre sobre el treball per Espais a Ed. Infantil)

“Quédate a un lado por un tiempo y

deja espacio para aprender y observar

cuidadosamente lo que los niños hacen, y después, s

i lo has entendido bien, tal vez enseñar sea diferente”

Loris Malaguzzi

Amb els espais els mestres d’Educació Infantil de l’escola la Florida volem oferir als infants la possibilitat de gaudir de diferents propostes que respectin els seus interessos i fomentin la relació entre ells a més de amb tots els adults que els acompanyem cada dia.

D’espais fem 9, Moviment, Juguem a ser, Numerolandia, Anglès, Món de lletres, Experimentació, Atelier, espai de Bits i peça a peça. Els fem en horari de tarda, tres dies per setmana.

Els infants trien cada dilluns a quin espai volen anar durant la setmana i durant la mateixa realitzen les diferents propostes que hi ha a cada un d’ells.

A cada espai podem trobar infants de 3, 4 i 5 anys que són capaços de compartir inquietuds , jocs i  reptes a la vegada que s’ajuden entre ells.