Nova convocatòria de places de mentor/a digital

S’ha obert convocatòria de 157 places de mentor/a digital a través del procés EDUMD2-22 – Mentor/a digital. A través de l’ATRI podreu fer-ne la sol·licitud. El termini d’inscripció és del 06/04/2022 al 22/04/2022.

Descripció del lloc

Nom del lloc: Mentor/a digital (Assessor/a tècnic/a docent)

Unitat: Serveis Territorials del Departament d’Educació o Consorci d’Educació de Barcelona

Localitat: Centres adscrits a l’àmbit del Servei Educatiu dels Serveis Territorials del Departament d’Educació o Consorci d’Educació de Barcelona; als Serveis Territorials del Departament d’Educació i/o Consorci d’Educació de Barcelona; als serveis centrals del Departament d’Educació, si escau

 

Destinataris: Personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B

Cos de mestres

Cos de professors/catedràtics d’ensenyament secundari

Cos de professors tècnics de formació professional

Cos de professors/catedràtics d’arts plàstiques i disseny

Cos de professors/catedràtics d’escoles oficials d’idiomes

Cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny

Tipologia de lloc: Programa temporal de mentors digitals finançat pel “Ministerio de educación y formación profesional” i la “Unión Europea-NextGenerationEU” en l’àmbit del Departament d’Educació per donar suport al Pla d’Educació digital de Catalunya 2020-2023 del Departament d’Educació.

Forma d’ocupació: Comissió de serveis o adscripció provisional

Complement associat: Assessor/a tècnic/a docent

Jornada: completa en horari de matí i tarda

Durada: d’1 de setembre de 2022 a 31 d’agost de 2023

 

Requisits de participació

  • Personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B, excepte cos d’Inspectors/es
  • Acreditar una experiència docent efectiva en ensenyaments reglats o d’assessorament a centres educatius de més de 2 anys en els darrers 5 anys
  • Acreditar formació docent com a formadors, coordinadors o assistents en cursos sobre tecnologies digitals.
  • Nivell C1 de Català i/o amb adscripció a Catalunya

 

Perfil competencial del lloc de treball:

  1. Comunicació en les relacions interpersonals. Comunicar de manera efectiva, empàtica i assertiva.
  2. Capacitat d’organització. Organització i capacitat de sistematitzar el mètode de treball.
  3. Resolució de problemes. Capacitat de detecció de necessitats, aportar solucions i fer-les efectives.
  4. Motivació i lideratge. Generar motivació i inspiració per a que l’equip docent lideri i impulsi canvis atractius, profunds i viables.
  5. Treball en equip. Concretar de manera col·laborativa objectius i accions a implementar, establint una distribució de tasques entre l’equip.
  6. Compromís amb el sistema educatiu i l’assoliment i fites marcades. Donar resposta als objectius i reptes marcats pel departament tenint en compte les diferents realitats dels centres.
  7. Aplicació educativa de les tecnologies. Capacitat d’aplicar i aprofitar les tecnologies digitals en les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge.

 

Funcions

  1. Acompanyar i assessorar els centres educatius sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la definició i implementació de la seva estratègia digital, en el marc del projecte educatiu de centre
  2. Acompanyar els centres educatius sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la definició del pla de formació interna per tal que els docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
  3. Assessorar els centres sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat del centre i per nivells educatius.
  4. Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i l’aplicació del pla d’educació digital de Catalunya.
  5. Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres mentoritzats.
  6. Donar a conèixer als centres projectes per la millora de la competència digital de l’alumnat promoguts pel Departament d’Educació.
  7. Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del pla d’educació digital de Catalunya.
  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

 

Aspectes a valorar

Per valorar aquests aspectes s’haurà d’adjuntar les dades de l’expedient d’ATRI al formulari de la sol·licitud.

Mèrits fins la data de la publicació de la convocatòria (màxim 21 punts)

  1. Perfil professional de competència digital (1 punt)
  2. Haver estat o ser mentor/a digital col·laborador (1 punt)
  3. Experiència com a coordinador/a digital de centre (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  4. Experiència com a formador en tecnologies digitals en cursos reconeguts pel Departament d’educació (1 punt per curs escolar com a formador o coordinador de cursos de formació permanent o de grups de treball fins un màxim de 3 punts)
  5. Haver estat referent digital de territori (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts). Caldrà acreditar amb un certificat, si no consta a l’Atri, emès pels coordinadors dels serveis educatius del Serveis Territorials corresponents o Consorci d’Educació de Barcelona.
  6. Participació en projectes d’innovació relacionats amb les tecnologies digitals a l’aula (Tecnologies digitals per a l’aprenentatge, mòbils.edu i STEAMcat) (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  7. Certificat ACTIC nivell 2 o superior (1 punt)
  8. Participació com a coordinador de formació (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  9. Haver format part de l’equip directiu de centre/s, haver estat adscrit a un CRP o a una seu del Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona o Serveis Centrals (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts).  Si no consta a l’expedient de l’Atri caldrà acreditar amb certificat emès pels superiors immediats.

Entrevista personal (màxim 11 punts)

Es valorarà el perfil competencial i l’adequació per al compliment de les funcions en base als següents criteris:

  1. Experiència sobre l’assessorament a centres
  2. Tipus de formació de competència digital docent impartida
  3. Coneixement dels marcs de competència digital de centre i eines d’avaluació associades
  4. Coneixement dels marcs de competències digitals docents i eines d’avaluació associades
  5. Coneixement dels marcs de competència digital de l’alumnat i eines d’avaluació associades
  6. Experiència en dinàmiques de millora contínua i en planificació estratègica
  7. Participació en les xarxes territorials de cultura digital de la zona
  8. Col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics en assessorament i formació

Comissió de selecció

Procediment a seguir:

  1. Publicació de la resolució del Director/a dels Serveis Territorials o Consorci d’Educació de Barcelona de la constitució de les comissions territorials al portal de centres (concursos, mentoria digital)
  2. Publicació de la resolució del Director d’innovació, digitalització i recerca educativa de la constitució de la comissió central al portal de centres (concursos, mentoria digital)
  3. Els candidats tindran 10 dies per presentar la seva sol·licitud, i adjuntar expedient personal que consta al portal de l’ATRI i certificats complementaris, si escau. Els docents que apliquin a la convocatòria, seleccionen per ordre de prioritat els CRPs on volen exercir el seu mentoratge digital.
  4. Finalitzat el termini de presentació indicat en el Portal d’Ofertes ATRI, la comissió central revisa el compliment de requisits, publica la llista d’admesos i exclosos i assigna a cada Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona els candidats que hauran d’avaluar d’acord amb la selecció dels CRPs que el candidat hagi marcat com a primera opció.
  5. Les persones que surtin a la llista d’exclosos tindran 5 dies per fer al·legacions davant el president de la comissió central, mitjançant evalisa, posant com a visualitzadors a la resta de components de dita comissió.
  6. Les comissions de selecció territorials valoraran els mèrits de les sol·licituds dels candidats i faran les entrevistes de selecció.
  7. La comissió central, un cop fetes les valoracions per part de les comissions territorials, recull totes les avaluacions i publica la llista d’admesos provisional amb la puntuació obtinguda parcial i total.
  8. Les persones que ho desitgin poden fer al·legacions a la llista provisional en el termini de 5 dies a partir de l’endemà de la seva publicació, amb el mateix procediment previst al punt 5.
  9. La Comissió central, un cop revisades les al·legacions, publica la llista definitiva d’admesos
  10. Les persones seleccionades com a mentors digitals signen les comissions de servei.

 

Comissió central

El director d’Innovació, Digitalització i Recerca educativa, designa la comissió formada per 3 persones d’entre les següents, i concreta qui és el president/a:

  1. a) El Director general d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa o persona en qui delegui
  2. b) La responsable de l’equip de treball de l’Estratègia digital de centre i mentors, o persona en qui delegui
  3. c) Subdirectora general de Gestió de Personal Docent, o persona en qui delegui
  4. d) Subdirectora general de la Inspecció d’Educació, o persona en qui delegui

Comissió de selecció territorial

El director/a del Servei territorial o Consorci d’Educació de Barcelona, designa la comissió formada per 3 persones d’entre les següents, i concreta qui és el president/a:

  1. a) El/la coordinador/a dels serveis educatius del Servei territorial corresponent o del Consorci d’Educació de Barcelona, o persona en qui delegui.
  2. c) El/la assessor digital del servei territorial o persona en qui delegui.
  3. d) Inspector en cap del servei territorial, o persona en qui delegui.
  4. e) Un representant dels CRPs, expert en l’àmbit digital i l’acompanyament a centres.

Les 157 places es distribuiran territorialment en funció del nombre de centres per Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona.

Procediment

Les persones interessades que reuneixin els requisits esmentats han d’emplenar la sol·licitud que trobaran en el següent enllaç: FORMULARI

En aquest formulari s’hi ha d’adjuntar l’expedient personal que genera ATRI (cal identificar el fitxer amb el nom “cognom1_cognom2_nom_cvAtri”).

Si teniu problemes a l’hora d’enviar el formulari us haureu de posar en contacte amb el SAU.

Les informacions del procés així com les llistes provisional i definitiva es publicaran en el portal de centres en l’apartat de concursos, mentoria digital.

Les sol·licituds que no segueixin el procediment no seran tingudes en compte.

No es valoraran les sol·licituds que no arribin mitjançant el formulari esmentat.

Un cop analitzades les sol·licituds les persones que compleixin amb els requisits es convocaran a una entrevista personal.