Dia de l’arbre 2021, reconeixement a Josep Alet

En l’edició d’enguany i malgrat la situació de pandèmia, les escoles del Solsonès tornaran a homenatjar la valuosa aportació que fan els arbres en l’habitual plantada a la Vall de Lord. Aquesta edició també servirà per reconèixer la figura del responsable dels Agents Rurals, Josep Alet, que va traspassar el passat mes de gener a conseqüència d’una malaltia. Com a acte especial, es plantarà un arbre en reconeixement de la seva tasca.

En l’acte d’aquest any, que comptarà amb dos grups d’alumnes de l’IE Vall de Lord i els alumnes de l’escola La Coma, es farà la visita habitual a la planta Knauf de Guixers i una plantada d’arbres a la muntanya on s’extreu el guix. Atès que diverses escoles no podran acudir a la trobada d’enguany, cada una de les que hi assistia en les edicions anteriors (Arrels I, El Vinyet, Setelsis i ZER del Solsonès) prepararà un motiu amb el seu nom, el qual es lliurarà al lloc on es fa la plantada a Guixers. De forma paral·lela, cada centre escolar preveu fer també una plantada en un indret proper a la mateixa escola, o en un altre que determini.

Paral·lelament, tots els alumnes participants rebran una xerrada per conèixer les caixes niu i els llops, a càrrec dels Agents Rurals de la comarca.

Aquests actes tenen el suport dels Serveis Educatius del Solsonès, el Consell Comarcal del Solsonès, el cos dels Agents Rurals, els ajuntaments de la comarca, UEC l’Afrau i, en especial, l’empresa Knauf de Guixers.

La festa de l’arbre es va iniciar després dels incendis del 1998, que van arrasar 27.000 hectàrees a la Catalunya Central, i des d’aleshores només s’ha interromput la celebració en dues ocasions. Cada any es planten més d’un centenar d’arbres que contribueixen a restaurar la zona d’on s’ha extret el guix al terme municipal de Guixers.

Fotografia: Lluís Barniol