Dia de l’arbre 2024

El passat dijous 21 de març, com ja ve sent habitual, l’alumnat de diferents escoles del Solsonès va reunir-se a la Vall de Lord per commemorar el dia Internacional dels Boscos i prendre consciència de la valuosa aportació que fan els arbres en el nostre ecosistema i en les nostres vides en general.

En l’acte d’enguany, hi va participar alumnat de cicle mitja i cicle superior – concretament, infants de l’Escola Arrels, Escola Setelsis, IE Vall de Lord, Escola Sant Gil i la ZER del Solsonès) – que van  que van fer la visita a la planta Knauf de Guixers i després van seguir amb una plantada d’arbres a l’antiga cantera d’on s’extreia el guix, una xerrada sobre el llop per conèixer-lo més d’aprop i una altra sobre les caixes niu, a càrrec dels Agents Forestals de Catalunya. A més a més, es va fer una activitat de preparació del terreny de la zona de restauració de la mina Sant Feliu del Guix a Guixers, amb l’objectiu de fer-lo més fèrtil a l’hora de plantar els arbres. Per aquest motiu s’han portat a terme els tallers de bombes de llavors a càrrec de la cooperativa d’educació ambiental Sàmara.

L’activitat consisteix a posar en situació els infants del motiu pel qual celebrem el dia de l’arbre. A través d’una breu introducció comparteixen coneixements sobre la importància dels boscos en el planeta. A escala més local parlen de l’estat dels boscos a Catalunya i al Solsonès i en darrer terme i a escala més petita s’endinsen en el funcionament d’un arbre i per què és important conservar-lo i millorar el seu hàbitat. Lligat amb el taller de bombes de llavors es parla de la importància de la restauració de zones deteriorades del nostre entorn i com es pot contribuir a millorar aquests espais naturals, i donada la situació actual s’hi ha incorporat la importància de l’aigua en la conservació del sòl i dels boscos.

Com sempre també vàrem comptar amb el suport de l’alumnat de la UEC l’Afrau per ajudar en la plantada dels arbres.

Aquesta activitat es realitza gràcies al suport del Consell Comarcal del Solsonès, el cos dels Agents Rurals, els ajuntaments de Guixers, Sant Llorenç de Morunys i de la Coma i la Pedra, l’empresa Knauf de Guixers i els Serveis Educatius del Solsonès.