Convocatòria premi “Què és per a tu Europa?”

La Fundació Catalunya Europa impulsa i organitza, amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de la cooperativa Abacus, la tercera edició del premi “Què és per a tu Europa?” amb l’objectiu d’acostar Europa als joves i als centres educatius a través de les arts, la fotografia, el vídeo, i altres formats innovadors.

“Què és per a tu Europa?” està adreçat a estudiants de segon cicle de secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior de centres educatius.

Es pretén ajudar als centres educatius perquè puguin abordar més fàcilment l’aprenentatge de la temàtica europea en qualsevol de les edats que es contemplen i que aquest procés es pugui fer de forma conjunta i entrellaçada amb l’alumnat. “Què és per a tu Europa?” és, doncs, una pregunta que permet explorar i respondre tot allò que es consideri, buscant, precisament, fomentar que l’alumnat conegui, entengui, formi una opinió crítica i expressi les seves pròpies percepcions sobre la realitat europea, elements necessaris per a la construcció d’una ciutadania conscient i lliure.

Com a principal novetat, el premi s’amplia a tres categories: fotografia, vídeo i el format innovador (còmic, collage, fotomuntatge, cançó o Podcast, entre d’altres). La dotació total del premi és de 1.500 € i diversos vals d’Abacus per valor de 250 €.

Es poden presentar els treballs en qualsevol dels tres idiomes: el català, el castellà o l’anglès. No hi ha límit de candidatures per centre ni alumnat.

El termini per al lliurament dels treballs serà el divendres 5 de maig de 2023.

Més informació al següent enllaç.