“Els gegants de Blanes” de Conxi Julià – conte logopègic

PRESENTACIÓ

La creació del conte logopèdic “Els Gegants de Blanes” respon a dues motivacions:

1- Com a ex membra de la colla gegantera de Blanes, he volgut oferir un petit homenatge als gegants de Blanes i donar a conèixer a través de les fotografies una part del patrimoni antic de Blanes.
2- Com a logopeda i apassionada dels contes he emmarcat la meva narració dins d’un treball de consciència fonològica.

El conte està escrit amb lletra de PAL per facilitar la lectura als més petits i he procurat que tingui un format de lectura fàcil LF. Cada diapositiva té marcat en vermell un ventall de pràxies miofacials, onomatopeies, sons, paraules… que els nens i les nenes poden repetir. És una manera lúdica d’apropar-nos als sons de la nostra llengua.

Dinàmica de l’exposició del conte:
1- Temps d’escolta, visionarem el conte en silenci.
2- En un segon visionat aturarem les diapositives i convidarem als nens i nenes perquè imitin les propostes logopèdiques marcades en vermell, o incentivarem unes altres.
3- El conte també intenta despertar reptes per conèixer la història del nostre poble, de la font Gòtica, dels gegants de blanes i la seva particular música. He posat alguns enllaços que us poden ser útils.

Espero que us agradi i que gaudiu del conte!
Conxi Julià Sabio

Enllaços
Aquest enllaç us porta al CRP de Blanes, on teniu un projecte que la colla gegantera de Blanes van realitzar per celebrar el seu 25 aniversari l’any 2017 juntament amb les escoles de Blanes, aquí trobeu una petita explicació de cada gegant i a dalt de la pàgina trobareu les músiques pròpies dels gegants de Blanes ( Hi ha un error en els balls d’en Vadó Set Trossos i el ball dels nans estan intercanviats)

Aquesta és una pàgina de l’arxiu de Blanes que us dóna informació de la font Gòtica de Blanes i del Vescomtat dels Cabrera

En aquest YouTube poden veure el ball dels gegants Caterina i Gastó i el ball espectacular del Vadó Set Trossos amb el seu divertit raig d’aigua que surt de la seva cigarreta.

I per gaudir més dels gegants, aquest vídeo us porta a la cercavila que es va fer per celebrar les noces de plata dels Gegants de Blanes amb la col·laboració de diferents entitats, bandes musicals i algunes escoles de Blanes que a partir de la proposta gegantera van crear els seus propis capgrossos i gegantons i així vam poder desfilar tots junts.