5. Matemàtiques

Clica a la imatge per accedir al site de Recursos en línia per treballar les matemàtiques de forma manipulativa a partir dels materials.

 

 

 

 

 

 

Cesire

Laboratori de matemàtiques

Formació sobre Laboratori de matemàtiques

Laboratori de matemàtiques de M. Antònia Canals

 

Decàleg de l’Educació Matemàtica (Pere Puig Adam)

    1. No adoptar una didàctica rígida, sinó adaptada en cada cas a l’alumne, observant-lo constantment.
    2. No oblidar l’origen concret de la Matemàtica ni els processos històrics de la seva evolució.
    3. Presentar la Matemàtica com una unitat en relació amb la vida natural i social.
    4. Graduar acuradament els plans d’abstracció.
    5. Ensenyar guiant l’activitat creadora i descobridora de l’alumne.
    6. Estimular aquesta activitat despertant interès directe i funcional vers l’objecte del coneixement.
    7. Promoure en tot el possible l’autocorrecció.
    8. Aconseguir un cert mestratge en les solucions abans d’automatitzar-les.
    9. Tenir cura que l’expressió de l’alumne sigui traducció fidel del seu pensament.
    10. Procurar a qualsevol alumne èxits que evitin la seva desmoralització.

Professor Pere Puig Adam (1955)