Teràpia assistida amb gossos a l’escola d’Educació Especial Ramon Suriñach

La teràpia assistida amb gossos s’ha iniciat aquest curs escolar.

L’escola d’Educació Especial Ramon Suriñach, realitza sessions de teràpia assistida amb gossos. Aquest programa treballa diferents objectius terapèutics, ajudant a l’alumnat a millorar les seves capacitats i habilitats físiques i mentals. La interacció amb el gos facilita l’atenció i permet millorar aspectes psicològics com l’autoestima, la capacitat, la comunicació verbal, el treball de l’àrea psicomotora, entre d’altres.

Les sessions, setmanals,  duren 1h i es fan en grups de 8 alumnes. Es treballen diferents activitats de taula, de circuit, relaxació, passejades a l’aire lliure, etc. Posteriorment es realitza una avaluació sobre aquestes activitats i sobre l’impacte que han tingut amb els alumnes.

La Fundación Leo Messi, gràcies al conveni de col·laboració que té amb Special Olympics Catalunya, dóna suport a desenvolupar aquest programa amb els nens i nenes amb discapacitat intel·lectual.

Una gran iniciativa!