Jordi Rabat, l’emprenedor olotí,imparteix la lliçó inaugural de l’Institut Germans Vila-Riera de Camprodon

L’empresari i emprenedor Jordi Rabat, gerent d’Energy Tools, ha sigut l’encarregat aquest any d’obrir el curs a l’institut Germans Vila Riera de Camprodon.

A través d’explicar la seva trajectòria vital i professional en una presentació que ha titulat El tren de la vida, Rabat va intentar transmetre als alumnes de l’institut que han de prendre les seves pròpies decisions, encara que el context no sigui el més adequat.

Així, a través de les seves vivències personals, Rabat ha experimentat que els coneixements que aprenem a l’escola són molt importants, així com també ho són les nostres pròpies circumstàncies; però el que realment és important és la nostra actitud davant de la vida. Per a ell, tenir una bona actitud és molt important per tirar endavant en allò que ens agrada. A ell, aquesta actitud li ha servit per superar moments durs de la seva vida, però també per enfrontar-se a decisions importants, com han estat crear les seves empreses i formar una família.

Des de l’institut valoren molt positivament que persones externes alienes al centre vinguin a fer aquest tipus de xerrades, ja que donen un altre punt a la feina dels docents, tan important i sovint tan poc valorada. Segons elcoordinador de tutories de l’institut, Raül Massanella, “a través d’aquestes xerrades volem que els nostres alumnes tinguin una actitud diferent davant delsreptes del nou curs, un moment més de les seves vides”.