
El 8 de maig de 2025 tindrà lloc la 1a Fira de Robòtica Educativa al Pla d’Urgell, al Pavelló Firal de Mollerussa.
Els objectius de la Fira són:
- Promoure un intercanvi d’experiències de robòtica entre els centres de la comarca
- Permetre fer una observació d’activitats de robòtica diferents a les que es fan al propi centre
- Donar una oportunitat als centres d’agafar noves idees per a fer activitats de robòtica a l’aula
- Despertar vocacions en l’àmbit de la robòtica i la programació donant a conèixer empreses del territori que hi estan relacionades
- Conèixer algunes aplicacions reals del món de la robòtica i la programació: educació, sanitat, empresa..
Les escoles de la comarca exposaran activitats d’èxit que realitzen a l’aula, amb l’alumnat de Cicle Superior i de 1r i 2n d’ESO. Així mateix, hi haurà estands d’empreses de la comarca que estan relacionades amb la programació i la robòtica (Saltó Group, iClotet, Sistemes Electrònics Progrés, Lindis, Arcusin, Resquitx), per tal de donar-les a conèixer a l’alumnat, tant al que exposa, com a l’alumnat d’ESO i de Cicles Formatius que cursen optatives relacionades amb aquests camps. També hi haurà un estand de l’equip Robotech, guanyadors del primer premi mundial a l’excel·lència en enginyeria de la First Lego League 2025.

Per a l’alumnat expositor s’oferiran tallers relacionats amb la robòtica i la programació a càrrec de les següents empreses: Saltó Group, iClotet i Nubulus.
Volem agrair a Saltó Group pel seu patrocini, a Agrupem Pla d’Urgell per ser el pont cap a les empreses que participen a la fira, tant les que exposen com les que fan tallers, i a totes aquestes empreses, que han rebut amb tan bona acollida la Fira. Així mateix també agraïm la col·laboració del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, per fer possible el transport de l’alumnat de la comarca cap a Mollerussa i de l’Ajuntament de Mollerussa per cedir-nos les instal·lacions i adequar l’espai a les necessitats de la Fira. Agrair també la presència de Robotech, per compartir la seva experiència a la First Lego League.
I sobretot volem agrair a totes les escoles i instituts participants, perquè sense ells aquesta Fira de Robòtica no seria possible.



