Un matí matemàtic al Barcelona-Congrés

Ahir,  dijous 7 de març, a l’Institut Barcelona-Congrés va tenir lloc una jornada molt especial!! Els grups-classe de 6è de les escoles Àgora, Calderón de la Barca i El Turó i els grups-classe de 1r d’ESO de l’institut  Barcelona-Congrés es van trobar per compartir junts un matí amb un doble objectiu: participar de diferents jocs matemàtics i conèixer’s entre ells.

L’alumnat va poder gaudir de la Cúpula de Leonardo, descobrint diferents patrons ideats per Leonardo da Vinci fa 500 anys, per construir cooperativament una cúpula. Amb el Triteringa van tenir l’oportunitat de jugar amb un joc de cartes ben diferent,  amb les fitxes de tres colors es tractava de posar i treure una mateixa quantitat de fitxes amb la idea que la partida acaba quan un jugador aconsegueix deixar sobre el tauler fitxes d’un únic color. Per últim, amb el joc de Rectangulation, hi havia diferents taulers de joc i la consigna era anar pintant diferents rectangles i perdia la persona que en la seva tirada només tenia l’opció de pintar la casella a on hi havia una cara.

Aquestes activitats han comptat amb el suport de l’alumnat més gran de 3r d’ESO, que han col·laborat amb els docents i han estat de gran ajuda!

La jornada ha estat organitzada pel CRP de Nou Barris i s’ha fet en el marc de col·laboració entre els centres de primària i l’Institut participants amb la idea de compartir, en aquest cas, com és dur a terme l’ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques i treballar conjuntament el pas de canvi d’etapa, de la primària a la Secundària.

Aquesta ha estat una jornada molt profitosa, però el recorregut no acaba aquí!!

Ens emplacem al pròxim dijous 14 de març, dia de les matemàtiques, on l’alumnat participant, cadascú al seu centre, tindrà el repte de completar  amb èxit una gimcana virtual matemàtica!!