Dia internacional de les matemàtiques

Avui, dijous 14 de març, coincidint amb el dia mundial de les matemàtiques, hem dut a terme l’Scape Room 9Barris als centres educatius que han participat en l’activitat de dinamització Jornada virtual matemàtica. Al llarg del matí, l’alumnat, per petits equips, ha anat resolent diferents reptes matemàtics. Uns tenien a veure amb material manipulatiu (policubs, pattern blocks…) que s’havia treballat prèviament a les aules i altres amb una imatge fotogràfica de l’entorn proper (escola, barri, districte…).

Amb aquesta activitat es vol potenciar el treball en equip, el pensament crític, posar en valor l’argumentació, la descoberta de patrons i els diferents camins que hi pot haver per trobar una solució. També, que es pugui abordar el pensament matemàtic des de la creativitat i el gaudi per no pensar que les matemàtiques són difícils o avorrides…

Amb la realització d’aquest Scape Room desitgem haver iniciat un camí conjunt, entre dues etapes educatives, que esperem que no acabi aquí. Hi ha “teca” per seguir explorant!

Per si us hem despertat la curiositat us enllacem l’Scape Room 9Barris per si voleu posar a prova la vostra astúcia.

Bona sort!!