Cloenda del Modelatge 0-6

Dimecres 19 d’octubre a l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Nou Barris vam celebrar la cloenda dels tres binomis que han participat al projecte de modelatge 0-6.
Durant la pandèmia i amb totes les dificultats afegides, L’Escola bressol Colometa conjuntament amb l’Escola Mercè Rodoreda, L’Escola bressol Ciutat de Mallorca conjuntament amb l’Escola Palma de Mallorca i l’Escola bressol Xarlot conjuntament amb l’Institut Escola Mirades, van trobar-se enmig de la formació “Modelatge 0-6”. Lluny de deixar-la, van mantenir el repte.

Durant aquests tres anys han treballat juntes per donar continuïtat i coherència a l’escolarització dels infants de 0 a 6 anys per tal de garantir el seu desenvolupament harmònic, objectiu principal del programa.

Altres propòsits més específics d’aquest programa en el qual han estat treballant aquests centres són:
– Analitzar estratègies metodològiques pròpies de l’etapa per tal de facilitar el desenvolupament harmònic de tots els infants
– Analitzar aspectes organitzatius del centre per tal de facilitar l’assoliment dels reptes educatius plantejats durant l’etapa.
– Detectar aspectes comuns en l’acompanyament a les famílies per tal de crear línies de visualització d’etapa única.
– Detectar sinergies afavoridores que s’han creat durant el projecte per tal d’assolir l’objectiu general plantejat.

En l’acte, els centres van compartir les evidències que el propi programa els havia aportat, com per exemple basar l’aprenentatge en l’observació mitjançant les estades realitzades, assentar bases de confiança professional entre els dos cicles, l’adquisició de flexibilitat i plasticitat per abordar qualsevol àmbit que el centre necessiti, l’empoderament del centre en el seu aprenentatge partint sempre dels punts forts de cadascun reconeguts i valorats pel partenaire i l’impacte que ha causat en els centres, les famílies i en els territoris d’Horta-Guinardó i Nou Barris, on pertanyen aquests centres.

Des dels serveis educatius us volem donar les gràcies per haver-ho compartit i us animem que seguiu treballant per mantenir aquestes bones sinergies i dotar de la importància merescuda d’aquesta etapa de l’educació.