Convocatòria per participar al Programa ‘FAIG’

Amb data 23 de març ha sortit publicada al DOGC la resolució EDU/911/2023 per la qual s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius participants en el Programa experimental Fent per Aprendre, Imaginant Globalment “FAIG”.

El Departament d’Educació ofereix un acompanyament intensiu als centres que participen en aquest programa, amb el propòsit d’impulsar canvis pedagògics profunds i fonamentats en la recerca, envers la creació de nous entorns d’aprenentatge amb sentit que situïn l’alumnat com a protagonista actiu i compromès. Es tracta d’un programa experimental que impulsa el desenvolupament de projectes de treball vinculats als desafiaments de les persones i del planeta, els quals integren processos de creació “maker” i de fabricació digital, amb el propòsit que infants i joves donin resposta a les necessitats de les seves comunitats i esdevinguin persones crítiques, participatives i transformadores del seu entorn.

El programa FAIG implica:

• La creació d’un espai “maker” (anomenat FAIGLab) obert a la comunitat educativa.

• L’acompanyament i formació pedagògica necessària per a consolidar l’aprenentatge per projectes des d’un enfocament globalitzat com a línia pedagògica de centre.

• La realització de projectes interdisciplinaris que connectin l’alumnat amb problemes socialment rellevants, perquè esdevinguin projectes d’aprenentatge amb sentit.

• La capacitació tecnològica necessària per a integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els projectes d’aprenentatge amb sentit, possibilitant que l’alumnat doni respostes innovadores a les necessitats de l’entorn.

• La col·laboració amb agents externs capdavanters en la recerca i la creació de solucions davant els desafiaments socials actuals i reptes de futur.

• La participació activa en la xarxa de centres FAIG de Catalunya.

• La creació d’una comunitat activa d’aprenentatge al voltant del FAIGLab que possibiliti la seva obertura a l’entorn.

Termini de presentació de sol·licituds: fins al 21 d’abril de 2023

El pròxim dilluns 27 de març a les 16:00 i dimarts 11 d’abril a les 11h, podeu assistir a una reunió telemàtica informativa amb l’equip del CESIRE, en la qual s’informarà del programa, sobre el procés a seguir per a la participació dels centres que hi estiguin interessats i s’atendran tots els dubtes que se us pugui generar. Per assistir a la reunió cal inscriure’s a través d‘aquest formulari.

Per a més informació adreceu les vostres consultes a faig@cesire.cat