EINES PER EDUCAR EN LA PARTICIPACIÓ

Reflexionar, debatre, treballar obstacles per donar-los solució col·lectivament. Aquests són alguns dels objectius de la jornada “Eines per educar en la participació” que organitza la Fundació Ferrer i Guàrdia conjuntament amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat i l’Escola Lliure El Sol. La formació tindrà lloc el 23 de març a l’auditori de l’Associació de Mestres Rosa Sensat (Av. Drassanes 3, Barcelona). Una sessió dinàmica i pràctica adreçada a mestres, educadors/es i tècnic/ques de l’administració.

La jornada comptarà amb experts i expertes com l’Ana Novella i en Jordi Collet, i s’abordaran projectes com el de Delegats/des 3D (Servei de Joventut de la Generalitat de Catalunya), Educar en Participació (Federació de Casals de Catalunya), Aprenc a participar (Fermín Rodríguez) i comptarà amb les experiències de l’Escola Josep Maria Jujol i l’Institut de Gurb. També seran presents a la sessió el Consell d’Infants de Sant Feliu de Llobregat.

El programa de la jornada serà de 9:30h a 14:30h. La sessió començarà amb la presentació de la professora de Teoria i Història de l’Educació, Ana Novella, on es contextualitzarà la participació infantil i juvenil en l’actualitat. Després es faran sis tallers pràctics i simultanis on es treballaran els reptes i els obstacles de la participació amb les diferents experiències convidades, per finalment, posar-ho tot en comú. Es tancarà la jornada amb l’entrevista de la periodista Elisenda Rovira a l’expert, Jordi Collet.

Activitat gratuïta

Apuntat’ho ja a l’agenda! Si ho tens clar i vols participar en la jornada: INSCRIPCIONS AQUÍ

Programa:

• 9:30  — 9:45h: Acollida
  • 9:45 — 10:00h: Presentació de la jornada
  • 10:00 – 10:30h Contextualització. La participació infantil i juvenil, avui i ara. A càrrec d’Ana Novella (Professora del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona)
  • 10:30 — 11:00h Esmorzar
  • 11:00 – 12:30h Tallers pràctics i simultanis: deconstruïm per construir. Treball per reptes.
  • Educar en participació – Casals i Grups de Joves de Catalunya
  • Delegats/des 3D – Servei de Joventut de la Generalitat de Catalunya
  • Projecte Brigades – Institut de Gurb
  • Projecte Escoltem el pati – Escola Josep Maria Jujol
  • Aprenc a participar – Fermín Rodríguez, psicopedagog i doctor en Educació i Societat
  • Consell d’Infants – Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
  • 12:30 – 14:00h Plenari col·lectiu: exposició de resultats i presentació d’experiències
  • 14:00 – 14:30h Conversa entre Jordi Collet (sociòleg, educador social i professor titular de Sociologia a la Universitat de Vic) conduïda per Elisenda Rovira (periodista i autora d’ “Orgull Xirucaire”).

*Es donarà certificat d’assistència de la jornada a qui ho demani.