Suport Vital Bàsic

Maleta amb 4 maniquins per treballar la Reanimació Càrdio Pulmonar (RCP).
Qui els pot demanar:
Durant quest primer curs del programa (2019-20), el préstec està restringit només als instituts de la comarca del Gironès que participen al curs de formació de Suport Vital Bàsic (INS Vilablareix, INS Celrà, INS Vall de LLémena i l’INS Montilivi). El proper curs 2020-21, també hi tindran accés les escoles de Primària que participen al curs de formació per al professorat per poder utilitzar-los amb els alumnes de cicle superior.

Per a què serveixen:
Serveixen per treballar les maniobres de reanimació cardiopulmonar.
Amb unes bones maniobres compressives i de suport de ventilació, facilitem la consolidació de la cadena de supervivència i n’augmentem les possibilitats d’èxit.

Continguts de la maleta: – 4 maniquins amb samarreta. – 4 màrfegues. –  plàstic protector (paper film de cuina). -Alcohol desinfectant (per netejar el maniquí).    – Funda amb el full de valoració (model) i les instruccions d’ús en funció del cicle educatiu (accés al document)

Característiques dels maniquins:
Són figures que representen un tors i el cap d’una persona amb marques anatòmiques molt realistes. Permet treballar l’obertura per fer ventilacions de suport, les marques externes del tors faciliten a l’alumnat la localització del punt per realitzar les compressions i el conducte oral-nassal realista facilita el treball del boca a boca (insuflacions). Disposem del model Little Anne.

De moment, els materials didàctics estan disponibles a l’entorn moodle: Accés a l’aula virtual

Etapa educativa
Nivell
Guies i protocols
Educació Infantil P3, P4 i P5

Protocol Suport Vital Bàsic als centres educatius

Protocol SVB amb desfibril·lador.

Posició lateral de seguretat PLS.

Primària Cicle inicial Cicle mitjà Cicle superior
Secundària  1r cicle d’ESO 2n cicle d’ESO