L’escola Ferran Sunyer viatja a München (Erasmus+ COEDU)

En el marc del projecte Erasmus + COEDU, des de l’escola hem començat la primera de les tres mobilitats que durem a terme durant el curs escolar 2021-2022. En aquesta ocasió hem visitat Munich.

El primer dia vam ser rebuts per la Renate Hildebrand-Pertler, directora d’una de les escoles que vam visitar durant la nostra estada. Després de fer una petita volta per Munich, vam dirigir-nos cap a la primera “kita” (equivalent a una Escola bressol i d’Educació Infantil). Allà vam conèixer la Maria Jesús Cervero, coordinadora de mobilitats de Munich, qui ens va fer una presentació de caràcter teòric sobre el sistema educatiu de Baviera i sobre com és la formació docent. Aquesta xerrada va servir per posar-nos en context i poder entendre millor la manera que tenen de treballar. En acabar, vam visitar un centre de nova creació de formació de professorat d’educació infantil.

Podeu donar una ullada sobre la primera jornada a l’enllaç del web del CRP de l’Eixample.

El segon i tercer dia vam realitzar l’anomenat “job shadowing”, que va consistir en visitar dues escoles d’Educació infantil públiques (anomenades “kita”) per tal d’observar-ne el funcionament i veure, in situ, com es treballa.

Una de les coses que més ens va impactar va ser la gran quantitat de recursos de què disposen, no només pel que fa a infraestructures sinó també pel que fa a personal. La ràtio dels grups és de 15 alumnes per 3 mestres a l’aula, cosa que no només genera un ambient distès i relaxat sinó que també permet un acompanyament i una atenció a l’infant molt més personalitzada.

També vam poder comprovar que l’etapa de 0 a 6 anys és una etapa tranquil·la, sense gaire estímuls decoratius o produccions a les parets. Els tempos són molt espaiats per tal de generar un aprenentatge únicament motor i d’autonomia, i es procura alliberar els infants de pressió tot generant espais d’autoconeixement i desenvolupament personal.

Podeu donar una ullada sobre la segona jornada a l’enllaç del web del CRP de l’Eixample.

El darrer dia, en acabar la segona jornada de “job shadowing”, vam fer una avaluació de l’experiència amb les directores de les “kites”, la inspectora de zona i la coordinadora de la mobilitat. En general la valoració de la mobilitat va ser positiva, i va ser molt útil per generar un espai de conversa de cara a possibles futures mobilitats.

Podeu consultar la darrera jornada a l’enllaç del web del CRP de l’Eixample.

Totes les persones que vam formar part de la mobilitat coincidim en el fet que va ser una molt bona experiència. Esperem que formar part d’aquest projecte ens ajudi a seguir creixent professionalment, a ser més autocrítiques i a seguir creant xarxa amb les escoles del districte de l’Eixample i d’Europa.