Comencem el job shadowing!

Ja som al segon dia de mobilitat del projecte Erasmus+. Avui ens hem dividit en dos grups per poder visitar les diferents escoles que ens estan acollint i fer-hi observacions (jobshadowing). Més avall teniu les fotos!

Per fer les observacions hem utilitzat el full d’observació que hem vam preparar abans de la mobilitat i poder recollir de manera objectiva les experiències. Consulteu-lo clicant aquí!

El primer grup ha visitat la Kita Müllerstraße on la directora Dalia Emmada Müller i dues estudiants de la UAB en pràctiques ens ha explicat el projecte de centre. Ha sigut molt interessant poder conèixer el centre en profunditat i que les estudiants que han estudiat a la UAB i han treballat el currículum en català ens comparin la teoria apresa amb la pràctica que estan vivint.

Només entrar, hem llegit un cartell, situat a la porta d’entrada, on ens donaven la benvinguda. Hem fet una visita general del centre, on hem pogut veure diferents espais de treball. Els infants de l’escola estan dividits en dos grups principals: de 0 a 3 i de 3 a 6, i cada grup té com a referent un grup de 3 adults. Una de les coses que més ens ha cridat l’atenció és que les ràtios són molt baixes, cosa que facilita una relació estreta entre mestres i alumnes. De fet, ens han comentat que un dels pilars de l’escola és la creació d’un ambient càlid i proper, on els alumnes se sentin recollits i segurs.
Després de visitar l’escola, hem entrevistat algunes de les treballadores del centre sobre diversos aspectes organitzatius i pedagògics, així com a la directora, que ens ha donat el seu punt de vista sobre la importància de l’educació.

Pel que fa al segon grup, ha visitat la Kita Ruppertstraße, un centre de 3 a 6 anys amb un projecte d’inclusió d’infants amb diversitat funcional i cognitiva. En aquesta escola, diferents professionals externs de titularitat pública atenen l’alumnat, respectant la seva quotidianitat i fomentant la relació amb els seus iguals. Durant el dia, hem format part de l’escola i hem pogut interaccionar amb infants i mestres. També hem entrevistat la directora del centre i una família d’origen espanyol instal·lada a Munich. Han compartit amb nosaltres la seva visió particular sobre la coeducació i la inclusió a les escoles de Baviera.

Demà seguim!