Projecte Cantem Junts a les escoles de la Conca de Barberà

La cantata “La veu de la Terra” és un projecte gestat al Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell i enregistrat pel Petit Taller de Cançons. La seva estrena fou el 23 de març d’aquest 2021 i l’objectiu d’aquesta cantata és que alumnes i tota la comunitat educativa, en general prenguin consciència de l’emergència climàtica.
Aquest projecte està format per 9 cants i 8 clams intermedis. El propi planeta n’és el personatge principal, aixecant la seva veu per denunciar els atacs que està rebent des de fa ja massa temps i acostant-nos a la infinitat de bones sensacions o sentiments positius que ens desperten els seus paisatges.
La cantata va acompanyada de 44 activitats educatives de l’àrea de música dissenyades des del CdA Pau Casals del Vendrell per treballar-la a l’aula, dirigides a diferents nivells educatius, amb les seves programacions curriculars, eines d’avaluació, materials de suport, vídeos…
A través d’aquests materials i de diverses sessions de coordinació les i els mestres de música de totes les escoles d’infantil i primària de la Conca de Barberà van decidir repartir-se els clams i les cançons de la cantata “La veu de la terra”, de manera que cada escola, amb els seus alumnes de 4t i 5è, treballarà i editarà una part d’aquesta per presentar-la com un projecte comú de comarca el divendres 22 d’abril de 2022, dia de la Terra.