14a. jornada Marta Mata: “Joaquim Franch, l’educació en el lleure i els drets de l’infant”

La 14a. Jornada Marta Mata se celebrarà  dissabte 6 de novembre, a partir de les 9 del matí, amb el títol “Joaquim Franch, l’educació en el lleure i els drets de l’infant” . S’ha pensat en la importància de l’educació en el lleure, després del fort impacte negatiu que ha rebut aquest sector d’ençà de l’inici de la pandèmia el primer trimestre de 2020.

S’ha escollit la figura de Joaquim Franch (1944-1987) per parlar del pensament i l’obra d’aquest educador i pedagog que, a més d’un bon mestre, va ser un referent de l’educació en el lleure a Catalunya.

Enguany la Jornada tindrà lloc a Cal Mata (Saifores)

Us adjuntem el programa de la Jornada:

inscrcipció

Taller 2ª Edició Work Cafe Exelearning

El dijous 28 d’octubre es durà a terme un  taller que donarà a conèixer l’eina “Open Source” un programari que ofereix molts avantatges a l’hora de crear recursos educatius oberts.

El taller serà en format Work Cafe (Un Work Cafe és una formació en línia de molt curta durada que té lloc en diferents sales de videoconferència on grups reduïts de participants realitzen un treball bàsicament pràctic).

Seguidament trobareu tota la informació del taller i la inscripció:

inscrcipció

“La ciència en primera persona” Activitat dintre la 26a. Setmana de la Ciència

la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 26a edició de la Setmana de la Ciència, del 12 al 21 de novembre, arreu de Catalunya.

L’activitat “La ciència en primera persona” que se celebrarà el dia 17 de novembre al matí, s’emmarca en la Setmana de la Ciència,  amb la finalitat de fomentar  les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts. Adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

Robòtica:  Anaís Garrell, Júlia Borràs i Irene García (IRI)

Astrofísica: Ignasi Ribas (IEEC) (ICE-CSIC)

Economia circular: Jordi Morató i Juan David Escorcia (UPC)

Xarxes Socials: Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou i René Lobo (TIDE -UPF)

Aprofitem per falicitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 20 d‘octubre.

Formulari d’inscripció dels centres

Trobareu més informació en els següents enllaços:

Dia de la ciència a les escoles

Document informatiu

Setmana BIO per l’alimentació ecològica a l’escola

Del 16 al 24 d’octubre de 2021 es realitzarà la Setmana Bio per l’alimentació ecològica a l’escola.

Per tal de donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies, es faran 4 sessions online. En aquestes sessions les aules es podran connectar amb operadors de producció ecològica de la demarcació. Això els permetrà escoltar les seves explicacions sobre la seva feina, i també podran formular-los preguntes.

Us deixem tota la informació en el següent enllaç:

Setmana Bio a l’escola

Georeferenciant la sostenibilitat amb el MHM

Atenció:

El 13 d’octubre hi haurà la sessió online de presentació de recursos i experiències per dissenyar projectes educatius sostenibles, emprant el MHM.

El seminari web informatiu té per nom: “Georeferenciant la sostenibilitat amb el MHM“,  i s’enllaça amb la 13a. edició de la  Setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR) que se celebrarà del 20 al 28 de novembre del 2021.

Iniciativa impulsada des de mSchools, el Departament d’Educació, l’Agència de Residus de Catalunya i la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya.

Tot seguit trobareu els enllaços al webinar i al programa.

Enllaç al webinar

Enllaç al programa

Concurs dels Monòlegs del Club de la Ciència

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzen tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, concursos, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica amb diferents formats a l’abast de tothom!
L’objectiu d’aquest… Llegeix més»

Jornada “I per què no parlar de suïcidi? Parlar per prevenir i ajudar”

L’Área de Benestar i Salud de l’Oficina de Compromís Social de la Universitat Roviri i Virgili, juntament amb Mémora Fundación  organitzen la Jornada “I per què no parlar de suïcidi? Parlar per prevenir i ajudar“. Aquesta jornada neix amb l’objectiu de trencar el tabú al voltant del suïcidi i parlar-ne des de diferents vessants.

La jornada se celebrarà  dimarts, 19 d’octubre, i s’oferirà en dos formats:

-Presencial a l’Aula Magna del Campus Catalunya de la URV.

-En línia, a través de la plataforma Zoom.

En els dos casos és imprescindible inscriure’s a la jornada.

Seguidament trobareu l’enllaç per fer la inscripció, i el programa de la jornada.
Fotografia extretat de: https://pixlr.com